۰ نفر
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
عکس خارق‌العاده ناسا از سلفی در مریخ!

تاکنون روی مریخ سلفی گرفته اید؟ مریخ نورد کنجکاوی بر روی مریخ این کار را کرده است. این سلفی از تعداد زیادی عکس کوچکتر درست شده است و به همین خاطر بازوی مکانیکی که دوربین را نگه داشته در عکس مشخص نیست. سایه این بازو اما در تصویر به خوبی دیده می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین،در این سلفی علاوه بر این صخره های لایه ای تاریک، نوک کوه شارپ به رنگ روشن و شن قرمز رنگ که مریخ را احاطه کرده  دیده می‌شود. اگر با دقت نگاه کنید، حتی می توانید ببینید که یک سنگ کوچک به یکی از چرخ های مریخ نورد کنجکاوی چسبیده است. اکنون نزدیک به پایان سال ۲۰۱۷، کنجکاوی همچنان لایه های سنگی رسوبی که در منطقۀ «ورا روبن ریج» کشف کرده را بررسی می کند تا تاریخچۀ باستانی مریخ را بهتر درک کند و علت اینکه چرا این نوع سنگ ها در آنجا وجود دارند، را کشف کند.

برای دیدن عکس در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید.
۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    6 1
    من نمی فهمم. چطوری 70 سال پیش به صورت زنده از ماه فیلم می فرستادن، که هر ثانیه فیلم رو اگه 30 الی 60 ثانیه در نظر بگیرید کلی عکس رو در لحظه با تکنولوژی اون موقع می فرستادن. ولی الان یک عکس رو تکه تکه از مریخ فرستاده اند که بازوی ربات هم مشخص نیست.
    • بی نام A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
      2 0
      دلیل این امر تفاوت بسیار در فاصله ماه و مریخ با زمینه. ماه حدودا در فاصله ۱۵۰۰۰۰ کیلومتری و مریخ در فاصله میانگین حدودا ۴۰۰ میلیون کیلومتری زمین قرار دارن که بالطبع ارسال دیتا دو تکنولوژی مختلف رو می طلبه