مراسم اختتامیه هشتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران روز شنبه ۲۵ آذر، ساعت ۱۸ در سالن آمفی‌تئاتر بوستان گفت‌وگو برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هشتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران پس از پایان هفته پیش رو به ایستگاه پایانی خواهد رسید و مراسم اختتامیه آن روز شنبه ۲۵ آذر، ساعت ۱۸ در سالن آمفی‌تئاتر بوستان گفت‌وگو برگزار خواهد شد.

پس از برگزاری هفتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران در سال ۹۲ و پشت سر گذاشتن چهار دوره تعطیلی، فراخوان دوره هشتم به دبیری بهزاد صدیقی در اسفند ۹۵ منتشر شد. در فراخوان آمده بود که در این دوره بهترین آثار ادبیات نمایشی ایران و پژوهش‌های ادبیات نمایشی به زبان فارسی که از فروردین سال ۹۲ تا اسفند سال ۹۵ منتشر شده باشد، در سه بخش‌ نمایشنامه‌های تألیفی، نمایشنامه‌های ترجمه شده به فارسی و پژوهش تألیف و ترجمه‌ شده  ادبیات نمایشی معرفی و انتخاب خواهد شد.

پس از انتشار فراخوان و آغاز ارسال آثار در ۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۳۱ اردیبهشت  ۹۶ به عنوان تاریخ پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تعیین شد. آغاز داوری آثار از ابتدای تابستان ۹۶ شروع شد و اعلام اسامی نامزدها در آبان ۹۶ صورت گرفت تا آیین پایانی در ۲۵ آذر ۹۶ برگزار شود.

در بخش‌ نمایشنامه‌های تألیفی ۴۸۷ اثر، در بخش نمایشنامه‌‌های ترجمه شده بیش از ۲۵ اثر و در بخش پژوهش تألیفی و ‌ترجمه  ادبیات نمایشی نیز بیش از  ۴۰ اثر متقاضی شرکت در هشتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران شدند. 

داوری مرحله نخست بخش نمایشنامه‌های تألیفی بر عهده روزبه حسینی، ابراهیم پشتکوهی و صحرا رمضانیان بود که از میان ۴۸۷ اثر دریافتی، ۳۰ نمایشنامه را راهی مرحله نهایی کردند. اسامی این ۳۰ اثر آبان ۹۶ اعلام شد. حسین پاکدل،‌ فرهاد توحیدی و ناهید طباطبایی هم عهده‌دار داوری مرحله نهایی بخش نمایشنامه‌های تالیفی شدند که اسامی برگزیدگان را در روز اختتامیه اعلام خواهند کرد.

داریوش مودبیان، سهیلا نجم و بهرام جلالی‌پور هیئت‌داوران بخش نمایشنامه‌های ترجمه شده دوره هشتم‌اند. داوری پژوهش‌های تألیفی و‌ ترجمه ادبیات نمایشی نیز بر عهده علی‌اکبر علیزاد، رضا سرور و طلایه رویایی است.

نتایج این داوری‌ها شنبه ۲۵ آذر در مراسم اختتامیه هشتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران که به همت کانون نمایشنامه‌نویسان خانه‌‌تئاتر ایران و به دبیری بهزاد صدیقی برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.

58242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =