هنرمندان با ایده‌های بکر بیایند/ درخواست دبیر هنری جشنواره تجسمی فجر

دبیر هنری دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، گفت: «من از همه هنرمندان بخش تجسمی که ایده‌های بکر و دست نیافتنی دارند؛ دعوت می‌کنم در این جشنواره حضور پیدا کنند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمشید حقیقت شناس، دبیر هنری دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: «در تمام این سال‌ها تلاش کرده‌ایم یک جشنواره ملی داشته باشیم. جشنی که تمام ظرفیت‌های ملی را در خود داشته باشد و ظهوری بین المللی در آن شکل بگیرد. با رایزنی‌های مختلف و بررسی فعالیت‌های جهان معاصر در تلاش هستیم که جشنواره دهم را با کیفیت‌تر به استانداردهای بین المللی نزدیک‌تر کنیم.»

او با تاکید بر اینکه جشنواره فجر باید آنقدر جامعیت داشته باشد که اتفاقات هنری دنیا نتواند ضربه‌ای به این جشنواره بزند، گفت: «ما به هنرهای تجسمی خودمان مدیون هستیم و تمام هنرمندان این حوزه، فعالان فرهنگی و هنری و اشخاصی که مدیریت و برنامه‌ریزی‌های کلان هنری را در سطح کشور بر عهده دارند باید کمک کنند تا با این جشنواره به اعتبار جهانی برسیم. به این منظور در دوره دهم جشنواره سعی کردیم بخش‌های مختلفی را از جمله فعالیت‌های نگارخانه‌ها، استفاده از پتانسیل استان‌ها جذب کنیم و همچنین با فعال تر کردن بخش بین‌الملل و رایزنی‌های بیشتر، هنرمندان خارجی شاخص و آثارشان را انتخاب و جذب کنیم. البته در این بخش ستاد برگزاری جشنواره انتخاب کننده است و در صدد هستیم آثاری را برگزینیم که کیفیت جشنواره را افزایش دهد.»

حقیقت‌شناس اضافه کرد: «معمولا کسانی در جشنواره‌ها شرکت می‌کنند که ایده‌های تازه دارند ولی محلی برای عرضه آن ندارند. من از همه هنرمندان بخش تجسمی که ایده‌های بکر و دست نیافتنی دارند؛ دعوت می‌کنم در جشنواره دهم حضور پیدا کنند. ما در ستاد برگزاری آماده هرگونه کمک و همیاری به این هنرمندان هستیم.»

دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر از سوم بهمن تا چهارم اسفند در تهران برگزار می‌شود.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =