۰ نفر
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷
پوستر جشنواره فیلم فجر بیانگر چیست؟

حمیدرضا بیدقی طراح پوستر سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر درباره طراحی پوستر این دوره جشنواره که روز گذشته رونمایی شد گفت: «با توجه به جلساتی که با مسئولان این دوره جشنواره در زمینه پوستر صورت گرفت، تصمیم برآن شد تا از سمبل سیمرغ در طراحی پوستر استفاده کنیم و با توجه به اتودهای زیادی که برای پوستر زده شد، بالاخره به اجماع فکری برای پوستر نهایی رسیدیم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا بیدقی در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم فجر با اشاره به طرح اصلی پوستر جشنواره که نشان از جزء به کل رسیدن است، اظهار داشت: «اگر هنر ایران را همانند دریا فرض کنیم، سینما یک موج از این دریا است. همچنین من از رنگ‌هایی که مفهوم و سمبل عشق، عقل و منطق هستند، استفاده کردم و نگاهی هم به رنگ‌های حاصل از تفکیک نور در منشور -که به نوعی الفبای سینما از آن است- داشتم. در عین حال از مفهوم نور و حرکت که مرتبط با سینماست، بهره بردم.»

حمیدرضا بیدقی دانش آموخته‌ گرافیک از دانشگاه هنر و فوق لیسانس انیمیشن از دانشکده سینما تاتر دانشگاه هنر است. او فعالیت گرافیک را از سال 70 آغاز کرد و در زمینه تصویرسازی بیش از 230 جلد کتاب را تصویرسازی کرده که تعداد 46 ترجمه و تالیف از آنها در خارج از کشور منتشر شده است. صدها اثر گرافیکی (پوستر، نشانه و...) داشته و در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی عناوین مختلف و معتبری کسب کرده و حدود بیست سال در زمینه تدریس گرافیک و تصویرسازی در دانشگاه‌های مختلف هنری کشور فعال بوده است.

او در دوره‌های مختلف با جشنواره‌ فیلم فجر همکاری داشته که از آن جمله می‌توان به طراحی و اجرای پوستر اصلی و پوسترهای فرعی جشنواره‌ بیست و هفتم، طراحی و اجرای تمامی پوسترهای جنبی جشنواره‌ سی و یکم، طراحی یک پوستر بخش جنبی و تندیس‌های بخش‌های مختلف دوره‌ سی و چهارم، طراحی گرافیکِ تمامی امور گرافیک جشنواره‌ سی و چهارم و سی و پنجم جشنواره‌ جهانی فجر اشاره کرد.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیمان A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    1 0
    پوستر بیشتر سمبل سینمای آبکیه تا موجی از دریای هنر ... پوستر آبکی