ایسنا نوشت: پس از آنکه دادگاه کیفری بین المللی اعلام کرد که درصدد ارجاع پرونده اردن به شورای امنیت به دلیل عدم همکاری امان با این دادگاه برای بازداشت عمر البشیر است، یک منبع رسمی اردنی گفت: امان چیزی پیرامون حکم دادگاه کیفری بین المللی مبنی بر این امر دریافت نکرده است.

یک منبع رسمی اردنی در مصاحبه با اسپوتنیک گفت، اردن هیچ چیزی پیرامون حکم دادگاه کیفری بین المللی مبنی بر ارجاع پرونده عدم همکاری خود با این دادگاه پیرامون بازداشت عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان دریافت نکرده است.

این منبع گفت: ما هنوز چیزی دریافت نکردیم، اردن بر اساس منشور اتحادیه عرب، تمامی رهبران عربی را به نشست سران عرب دعوت کرد.

در همین حال، نمایندگان پارلمان اردن این تصمیم دادگاه کیفری را "تصمیمی سیاسی" خوانده و اعلام کردند که این واکنش دادگاه کیفری در پاسخ به موضع اردن نسبت به تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل صورت گرفته است.

صالح العرموطی، از نمایندگان اردنی نیز گفت که به پارلمان کشورش درخواستی را مبنی بر خروج امان از دادگاه کیفری بین المللی ارائه خواهد داد.

دادگاه کیفری بین المللی روز گذشته اعلام کرد که پرونده اردن را به دلیل عدم همکاری‌اش درخصوص بازداشت عمر البشیر به شورای امنیت ارجاع می‌دهد.

البشیر در مارس گذشته برای مشارکت در نشست سران عرب، وارد امان شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =