استاندار: آب و برق در خوزستان در شرایط خوبی قرار ندارد/ چهار روستا در معرض خطر رانش زمین

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت چهار روستای در خطر رانش زمین در شهرستان‌های دزفول، مسجدسلیمان، ایذه و اندیمشک افزود: بنیاد مسکن با نظارت فرمانداران شهرستان‌های مربوطه برای چهار روستای در خطر، طرح اجرایی آماده کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از استانداری خوزستان؛ غلامرضا شریعتی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان که امروز (16 دی‌ماه) در اهواز برگزار شد، با تاکید بر لزوم توجه به مسائل مدیریت بحران اظهار کرد: به لحاظ اهمیت است که پس از شورای تأمین، شورای مدیریت بحران به عنوان مهمترین شورا انتخاب شده است.  

وی افزود: مدت زیادی از زلزله سر پل ذهاب در غرب کشور نگذشته است، تنها با اتحاد همه دستگاه‌های کشوری توانستیم این زلزله را مدیریت کنیم. 

 استاندار خوزستان ادامه داد: زلزله بم در سال 82 با 6 ریشتر حدود 40 هزار کشته به جای گذاشت ولی در چند ماه گذشته چنین زلزله‌ای در کرمان رخ داد و هیچ کشته‌ای نداشت و تنها چند ساختمان خراب شدند که این موضوع نشان از پیشرفت و اصلاحات خوبی دارد که در این زمینه انجام شده است. 

 شریعتی تصریح کرد: شرایط زمین‌شناسی و جغرافیایی کشور نشان می‌دهد که ما در منطقه‌ای قرار داریم که در معرض آسیب‌های طبیعی از جمله زلزله قرار دارد لذا باید آمادگی مقابله با حوادث داشته باشیم و کار را بر دوش یکدیگر قرار ندهیم.    

خوزستان، معین منطقه 18 شهرداری تهران در زمان وقوع زلزله احتمالی 

وی با بیان اینکه خوزستان به عنوان معین منطقه 18 شهرداری تهران جهت کمک در زمان وقوع بحران‌های احتمالی از جمله زلزله تهران تعیین شده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید وظایف تقسیم‌بندی و مشخص شود. چرا دستگاه‌های مختلف نیروهای آموزش‌دیده ندارند؟ در حالی که باید از ظرفیت خدمت‌رسانی به همنوعان و هموطنان در خوزستان افزایش یابد.   

 استاندار خوزستان با اشاره به لیست برآورد امکانات مورد نیاز خوزستان جهت کمک‌رسانی به منطقه 18 شهرداری تهران در زمان وقوع بحران و زلزله عنوان کرد: باید سهم هر دستگاه از نظر نیروی انسانی و امکانات مشخص شود و با تشکیل کمیته‌ای از سوی پدافند غیرعامل، بر آماده‌سازی سهم هر دستگاه نظارت شود. 

وی گفت: گاه در زمان بروز بلایای طبیعی از کشورهای همجوار کمک‌رسانی می‌شود، درست است که خوزستان از تهران دور است ولی این کمک‌ها از عهده خوزستان برمی‌آید لذا باید استان تجهیز شود و به همین دلیل است که باید چابک باشیم تا در سریعترین زمان به محل حادثه برسیم.

 شریعتی بیان کرد: در زلزله سر پل ذهاب اولین آمبولانس‌هایی که به محل حادثه رسیدند آمبولانس‌های دانشگاه‌ علوم پزشکی دزفول بودند که این نشان از آمادگی امکانات دارد و باید این آمادگی‌ها حفظ شود و فراتر برود.    

لزوم تحویل سالن‌های چند منظوره به مدیریت بحران

 استاندار خوزستان با اشاره به سالن‌های چند منظوره مدیریت بحران که در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار دارند و تاکنون به مدیریت بحران برگردانده نشده‌اند، تصریح کرد: فرمانداران مسئول هستند که این سالن‌ها را به مدیریت بحران برگرداند یا سالن‌های جایگزین با امکانات لازم فراهم کنند.    

چهار روستای خوزستان در معرض خطر رانش زمین 

وی با اشاره به وضعیت چهار روستای در خطر رانش زمین در شهرستان‌های دزفول، مسجدسلیمان، ایذه و اندیمشک افزود: بنیاد مسکن با نظارت فرمانداران شهرستان‌های مربوطه برای چهار روستای در خطر طرح اجرایی آماده کند و گزارش ارائه دهد تا مصوبات مورد نیاز طرح‌ها را فراهم کنیم و سازمان برنامه و بودجه خوزستان نیز موظف است که این موضوع را جزو اولویت‌های اصلی قرار دهد.   شریعتی عنوان کرد: اگر بخواهیم با عدالت رفتار کنیم باید به مردمی که در روستاهای در معرض خطر هستند کمک کنیم و مسأله دیگر این است که در صورت بروز مشکل در این روستاها، تبعات اجتماعی برای نظام پیش می‌آید لذا دستگاه‌های اجرایی در خصوص روستاهای در معرض خطر نباید کوتاهی کنند.    

تامین آب کشاورزی بین مردم اختلاف ایجاد کرده است

 استاندار خوزستان تصریح کرد: بحث آب و برق در خوزستان در شرایط خوبی قرار ندارد ولی کشاورزان اقدام به کشت کرده‌اند و لازم است که فرمانداران، جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق خوزستان کمیته‌های مشترکی تشکیل دهند و دستگاه‌های متولی را درگیر کنند تا به اهمیت کار پی ببرند.

 وی بیان کرد: در حال حاضر در خصوص تامین آب کشاورزی بین مردم شهرستان‌ها اختلاف ایجاد شده است که باید فارغ از مسائل حاشیه‌ای و قومی دست به دست دهیم تا عدالت را برقرار کنیم و باید مناطق پایین‌دست در تخصیص آب لحاظ شوند.   

شریعتی با تاکید بر لزوم اندیشیدن تمهیدات لازم برای تامین برق درتابستان آینده تصریح کرد: ممکن است شرایط آبی ما به نحوی شود که نیروگاه‌های برق‌آبی نتوانند در تابستان کار کنند و از مدار خارج شوند و به همین دلیل است که باید تولید برق مدیریت شود و از الان مشخص شود که در تابستان با قطعی برق مواجه خواهیم شد یا نه .


48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =