علی محمد شاعری در نشست علنی امروز (یکشنبه، 24 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت:در روزهای اخیر شاهد بروز اعتراضات مردمی در برخی از شهرها بوده ایم که ناشی از فشارهای اقتصادی، عدم تحقق وعده ها و سوء مدیریت در اداره کشور بوده اما متاسفانه معدودی از بدخواهان و جریان های ضد انقلاب داخلی، منافقان و حامیان استکباری آنان در راس آن امریکای جنایتکار بر موج اعتراضات سوار شده و با شعارهای ساختارشکنانه و رفتارهای آشوبگرانه قصد داشتند مطالبات اقتصادی مردم را تبدیل به چالش های سیاسی و امنیتی کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از ساری ،سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به لطف الهی و با حضور به موقع و حماسی مردم و با رهنمودهای مقام معظم رهبری و با تدابیر نیروهای انتظامی و امنیتی اهداف شوم دشمنان خنثی شد.
ضمن تشکر از مردم شریف و انقلابی و نیروهای امنیتی و انتظامی در همین راستا به مواردی اشاره دارم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: شرایط کشور به گونه ای است که باید تحول اساسی در اقتصاد و اداره امور اجرایی کشور انجام شود چرا که با روش های منسوخ شده گذشته نمی توان مشکلات و چالش های اقتصادی و آسیب های اجتماعی را از پیش رو برداشت.

شاعری تصریح کرد: پیشنهاد می کنم برای تحول آفرینی و پاسخگویی به مطالبات مردم لایحه ای به قید فوریت مبنی بر تشکیل ستاد تدابیر ویژه با اختیارات لازم برای تصمیم گیری و اجرای طرح ها و پروژه های مهم با هدف برون رفت از وضعیت موجود، به مجلس ارائه شود.

وی افزود: تقویت صندوق ضمانت صادرات که در حال حاضر اعتبارات بسیار اندکی دارد و قادر به حمایت از صادرکنندگان نیست یکی از پیشنهاداتی است که باید در این راستا لحاظ شود.

شاعری همچنین در تشریح پیشنهاد دیگر خود گفت: کنترل واردات با تنظیم تعرفه ها به نفع تولید داخل از دیگر راهکارهای موثر برای حمایت از تولید و اشتغال مولد است، متاسفانه در حال حاضر تعرفه ها به نحوی است که منجر به افزایش واردات و ضربه به تولید داخل می شود.

وی ادامه داد: همچنین جایگزینی اهلیت سرمایه گذاری به جای تضامین و وثیقه های سنگین بانکی از دیگر پیشنهاداتی است که می تواند در حل معضلات موجود و مشارکت بخش خصوصی موثر باشد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر شده بود که کاهش نرخ سود بانکی از شهریورماه سال جاری عملیاتی شود، اما بر اساس ارزیابی های میدانی، متاسفانه بانک ها به موضوع کاهش نرخ سود بانکی توجه کافی نداشته اند بنابراین ضرورت دارد بانک مرکزی، مسئله را پیگیری کند.

وی افزود: تشکیل صندوق ضمانت تولید نیز از راهکارهای مهم در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به شمار می رود هرچند صندوق ضمانت از واحدهای کوچه در کشور در حال فعالیت است اما با توجه به اینکه صندوق مذکور شامل کارگاههای بزرگ و متوسط نمی شود لازم است صندوقی با پوشش صنایع و کارگاه های بزرگ و متوسط و کوچک در بخش های مختلف تولید راه اندازی و نسبت به تضمین و حمایت از بخش تولید قدم های اساسی برداشته شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه زیرساختهای شهرک های فن آوری و دانش بنیان با اولویت بیشتری مورد توجه قرا گیرد، چرا که شهرک های فن آوری و دانش بنیان در مقایسه با شهرک های صنعتی به مراتب به امکانات کمتری نیاز دارند اما از بهره وری و اشتغالزایی پایدار و بیشتری برخوردارند.

شاعری یادآوری شد: باید نواقص قانون مالیات بر ارزش افزوده به نفع تولیدکنندگان هر چه سریعتر اصلاح شود و مالیات در این حوزه صرفا از مصرف کننده نهایی اخذ شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =