دغدغه‌ فرهنگی، لازمه‌ توسعه همه‌جانبه

اسفندیار ضیائی در دیدار با زهرا بدن آرا، سرپرست اداره کل کتاب‌خانه‌های عمومی گیلان توسعه فرهنگی را اساس پیشرفت همه‌جانبه خواند و دل مشغولی مسوولان را مایه دلگرمی فعالان عرصه فرهنگ کشورتوصیف‌کرد.

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، ضیائی در دیدار با زهرا بدن آرا سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان که به منظور گسترش همکاری‌های متقابل و ایجاد فرصت‌های تازه برای تعامل افزون‌تر دو دستگاه فرهنگی صورت‌گرفت، فعالیت‌ در عرصه فرهنگ را زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه عنوان‌کرد و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان را در این مسیر خواستار‌شد.

سرپرست کانون استان گیلان در ادامه پیشینه و شخصیت‌های برجسته که ریشه در کانون دارند را مورد توجه قرارداد و با بیان این که فرایند محوری و مانایی، شاخصه‌‌ی فعالیت‌های کانونی است، افزود: نگاه مربیان این دستگاه فرهنگی نیز نگاهی همه جانبه است و در این گذر، بهره‌گیری از فعالیت‌های کتاب‌محور و استفاده از تمامی ابزار‌های تربیتی چون قصه‌گویی مد نظرقرارداشته و دارد.
وی براین اساس نیروی انسانی توان‌مند را بزرگ‌ترین سرمایه کانون توصیف‌کرد و ضمن یادآورشدن اعتماد خانواده‌ها به کانون گفت: ایجاد بستر‌های مناسب و تربیت نسلی پویا از اساسی‌‌ترین اولویت‌ها و مانعی برای بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است؛ از این روتلاش می‌کنیم با هم‌اندیشی و بهره‌گیری ازظرفیت‌های کشوری و استانی در جهت تحقق این اهداف گام‌برداریم.

او در همین زمینه نگاه ویژه مقام معظم رهبری پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی را یادآور شد و با بیان این‌که گسترش مهارت‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان و هم‌چنین انتقال آموز‌های مبتنی بر تعالیم اسلامی به آینده‌سازان می‌بایست مد‌نظر قرارگیرد، برضرورت تلاش بیشتر برای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تاکید‌کرد.

زهرا بدن‌آرا سرپرست نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی گیلان نیز در این نشست که با هدف سمت و سو بخشیدن به برنامه‌های کودک و نوجوان محور و هم‌چنین برنامه‌ریزی آیین تجلیل از شرکت‌کنندگان در جشنواره‌های رضوی صورت‌گرفت، پیرامون نیاز تمامی دستگاه‌ها به مجموعه‌های فرهنگی سخن‌گفت و ضرورت توجه افزون‌تر مسوولان به مقوله فرهنگ را خاطر‌نشان‌کرد وی افزود: چنان‌چه حمایت‌های خوب مسوولان ادامه‌یابد، شاهد توفیق و اثر‌بخشی بیش از بیش برنامه‌ها خواهیم‌بود.

بدن آرا در ادامه به عملکرد نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان در زمینه‌ی نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه درجامعه اشاره و با بیان این که در سال جاری 24 هزار نفر در جشنواره کتاب‌خوانی امام رضا علیه السلام شرکت‌داشته‌اند، گفت: همراهی دستگاه‌های فرهنگی هم‌چون کانون نیز در این مسیر نقشی تعیین کننده ایفاکرده است.

در ادامه این نشست که صبح امروز در محل اداره‌کل نهادکتاب‌خانه‌های عمومی استان صورت‌گرفت، مسوولان به تبیین سیاست‌ها و برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه ‌بهتر آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌های رضوی که 12 مرداد ماه 1396 در اردوگاه شهید مطهری بندرانزلی صورت‌می گیرد، پرداختند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =