معاون استاندار تهران می گوید امکان ندارد توزیع نانوایی های آزادپز به گونه ای باشد که همه نانوایی های یک محله، آزادپز باشند. ولی برخی از مخاطبان ما کامنت گذاشته اند که از این اتفاقات در تهران می افتد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از زمان ابلاغ آزادپزی به 20 درصد از نانوایی های کشور، برخی از رسانه ها و مردم می گویند تعداد آزادپزها به نظر از 20 درصد بیشتر است. یکی از مخاطبان خبرگزاری خبرآنلاین نیز کامنت گذاشته و گفته که "کلیه" نانوایی های محله شان آزاد پز شده اند.

کامنت این مخاطب خواندنی است: "اینجانب ساکن کوی بیمه در مجاورت شهرک اکباتان تهران هستم. از زمانی که اعلام شد نان در برخی از نانوایی ها آزاد پخت می شود کلیه نانوایی های محله ما نان را به نرخ آزاد پخت می کنند با توجه به اینکه قشر های کم درآمد نیز در این محله و هر جای دیگر یافت می شوند لطفاً این موضوع را پیگیری نمایید."

در این رابطه با نعمت الله ترکی معاون استاندار تهران به عنوان ناظر عالیه دولت گفتگوی کوتاهی داشتیم که در ادامه می خوانید:


برخی از مخاطبان ما می گویند تمام نانوایی محله شان آزادپز شده اند و دسترسی به نانوایی دولتی ندارند. این مردم چه کنند؟

چنین چیزی امکان ندارد. اگر چنین باشد و نانوایی ها خودسر این کار را انجام داده باشد، این کار غیرقانونی و خطاست.


تکلیف مردم این محلات چه می شود؟
باید از طریق صنف و اتحادیه مسئله را پیگیری و شکایت کنند. یعنی اگر مثلا همه نانوایی های سنگک محله شان آزاد پز شده اند، مراجعه کنند به اتحایه سنگکی یا حوزه تعزیرات و باید بگویند چرا این کار شده. نانوایی هایی که آزادپز شده اند، از طریق اداره کل غله و آرد مجوز دارند. نانوایی های دولتی سهمیه آرد دولتی می گیرند و حق ندارند آزادپز باشند و آزاد بفروشند.
آردی که میان نانوایی ها توزیع می شود یک نوع سهمیه ای است که در اختیار دولتی پزها قرار می گیرد و آرد دیگر را به آزادپزها می دهند که بهای نان را به صورت نرخ آزاد دریافت می کنند و کسانی که در طرح آرد دولتی هستند حق ندارند آرد ارزان و یارانه ای دولتی را بگیرند و به صورت آزاد به فروش برسانند و این کار تخلف است.


امکان ندارد در توزیع 20 درصد نانوایی های آزادپز به گونه ای عمل شده باشد که در یک محله، همه آزادپز شده باشند و دسترسی مردم به نان دولتی ارزان، سخت باشد؟
نه چنین چیزی امکان ندارد. مردم همچنین می توانند با تلفن 124 بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت است و مسئله پیگیری کنند و بگویند چرا در محله ما، همه آزادپز شده اند. این کار ممکن نیست و اگر شده باشد، غیرقانونی است و با آن برخورد می شود.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    3 1
    در منطقه باغ فیض تهران، همه نان سنگکی ها آزادپز شده اند
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    5 1
    اخ نیست به شکایت ها رسیدگی می کنید .حرفی زدی که نمیشه .یعنی برو دنبال کارت .
  • کوروش درخشان IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    1 0
    انقد با این مردم فلک زده بازی در نیارید..... خودتون میخواین یارانه ها کاملا ور دارین میگین شکایت کنین طرف کار و زندگی شو بزاره تو بازی دومینوی اداری شماها ؟