ایلنا نوشت: رییس شورای شهر تهران به شرکت ابراهیم امینی در انتخابات کانون وکلا واکنش نشان داد.

محسن هاشمی در حاشیه بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران، در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر حضور ابراهیم امینی در انتخابات کانون وکلا و اینکه در صورت پیروزی او این عضو شورا باید از عضویت در شورای شهر تهران استعفا دهد، شوکه شد و از ابراهیم امینی خواست در جمع خبرنگاران حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز که هنوز در صحن شورا بود، در جمع خبرنگاران حاضر شد و توضیحاتی را ارائه داد.

وی در ابتدا به شوخی خطاب به رئیس شورای شهر گفت: این هم مانند قضیه شهردار شدن شما است و می‌خواهید شریک جرم پیدا کنید!

او ادامه داد: براساس قانون جدید شوراها محدودیتی برای اعضای شورا پیش‌بینی شده است که هیچ منطقی پشت آن نیست. حتی نمایندگان مجلس که عضو پارلمان ملی نیز هستند، چنین محدودیتی ندارند.

امینی گفت: نمایندگان مجلس می‌توانند؛ عضو هیات مدیره و رئیس هیات مدیره صنف خود باشند. برای مثال رئیس هیات مدیره نظام مهندسی و یا مواردی از این قبیل اما در اصلاحیه امسال که در اردیبهشت امسال ابلاغ شده برای عضویت شورا چنین محدودیتی گذاشته شده است.

وی گفت: در کمیسیون شوراهای مجلس به دنبال این هستند که این بخش را از قانون شوراها حذف کنند، لذا اگر در انتخابات کانون وکلا رای آوردیم و اصلاحیه قانون شوراها نیز صورت گرفت هیچ محدودیتی وجود ندارد.

محسن هاشمی در واکنش به این اظهارات امینی گفت: پس می‌خواهید تست محبوبیت بدهید. ایشان چون نایب رئیس‌مان هستند باید از دو جا مجوز بگیرند؛ یکی من و دیگری از شورا و من به عنوان رئیس شورا به هیچ وجه به ایشان مجوز نخواهم داد.

او درباره شهردار شدن خود نیز گفت: من دیگر قصد شهردار شدن ندارم، چرا که از شورای شهر بیشتر خوشم می‌آید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =