یک کارشناس بین الملل معتقد است که برجام هم مانند تی.پی.پی، این ظرفیت این را دارد که به «محور وحدتِ» کشورها علیه دولت ترامپ تبدیل شود.

به گزارش خبرآنلاین، رضا نصری حقوقدان بین الملل در خصوص خروج آمریکا از پیمان تجاری آزاد با اتحادیه اروپا در کانال تلگرامی اش نوشت: «واکنش کشورها به خروج آمریکا از پیمان همکاری ترانس‌ پاسیفیک (TPP) به نوع خود جالب است: در حالی که بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند که در صورت خروج دولت ترامپ از تی.پی.پی، دیگر این پیمان تجاری موضوعیت نخواهد داشت، اغلب کشورهای عضو آن (مانند استرالیا) اعلام کردند که «اهمیت این پیمان برای منافع ملی ما بیش‌تر از آن است که اجازهٔ فروپاشی‌اش را بدهیم». برخی دیگر اعلام کردند که «چین» را جایگزین آمریکا خواهند کرد تا پیمان به قوت خود باقی بماند.»

این کارشناس بین الملل در ادامه تاکید کرد: »خروج آمریکا از این پیمان، تِست خوبی برای اندازه‌گیری وزن و اعتبار دولت ترامپ در صحنهٔ بین‌المللی است. حتی می‌شود از آن تا حدود زیادی کیفیتِ واکنش سایر کشورها نسبت به کارشکنی احتمالی دولت ترامپ در مورد «برجام» را استنباط کرد.

به بیان دیگر،‌ برجام هم مانند تی.پی.پی، این ظرفیت این را دارد که به «محور وحدتِ» کشورها علیه دولت ترامپ تبدیل شود. اگر دوستان بگذارند!»

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 627237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
    1 0
    می گذارند آمریکا باید روز به روز منزوی تر شود. آمریکا از همه پیمانها همان بهتر که کنار بکشد. اژدها دارد به غارش میرود.می خواهند از سازمان ملل هم بروند پس شورای امنیت از شر آمریکا خلاص میشود دیگر کشورهااز آمریکا دست میکشند آری کشورها به آمریکا پشت کرده طرحی نو در می اندازندو این آمریکای منزویست که در پایان از درون از هم میپاشد. دیگر دلار بی ارزش می شود. حمایتها از اسرائیل به پایان میرسد. روسیه در لباس دوست وچین بادشمنی آمریکا را می درند و ایالات متحده را به درک واصل میکنند. مرسی پوتین،روزی اجداد شما ایران را کوچک کردند و هفده شهر عزیزمان راگرفتندحال آمریکا را به گونه ای دیگر میدرید و کوچک می کنید آری فتحعلی شاه در لباس ترامپ بازگشته.