آرمان نوشت:انتشار دیدگاه نایب رئیس دوم مجلس درباره موشک‌های دفاعی مورد انتقاد برخی مقامات نظامی کشور قرار گرفت و پس از آن بود که علی مطهری لازم دانست و توضیحاتی درباره اظهارات خود منتشر کرد. ماجرا از آنجا آغاز شد که مطهری در یک مصاحبه عنوان کرد: «تندروی همیشه بد است. از اول انقلاب تا امروز هم هرجا تندروی کرده‌ایم به انقلاب ضربه زده‌ایم.»

اما این اظهارات نایب رئیس مجلس مورد انتقاد معاون سیاسی سپاه قرار گرفت وسردار رسول سنایی‌راد با بیان اینکه تقویم رزمایش‌های موشکی هیچ ربطی به مسائل سیاسی ندارد، گفت: نداشتن دانش و عمق کافی درباره مسائل امنیتی و سیاسی گاهی سبب می‌شود برخی افراد در میدان دشمن بازی کنند.

سردار رسول سنایی‌راد با اشاره به اظهارات اخیر علی مطهری پیرامون انتقاد از زمان برگزاری رزمایش‌های موشکی در هنگام اجرای برجام اظهار داشت: تقویم مانورهای موشکی هیچ ربطی به مسائل سیاسی ندارد و بخشی از اقدامات نظام برای افزایش توان بازدارندگی و ایجاد امنیت پایدار در منطقه‌ای است که چهارراه ناامنی دنیاست. وی افزود: از اوکراین تا یمن و سوریه تا افغانستان را ببینید که چه شرایط ناامن و حادی دارد، لذا در چنین شرایطی داشتن قدرت بازدارندگی و اقتدار ملی لازمه پیشرفت و توسعه و زیست است.

معاون سیاسی سپاه تاکید کرد: ضمن اینکه مذاکره‌کنندگان محترم با جدا کردن قطعنامه ۲۲۳۱ از متن برجام همان زمان اعلام کردند که فعالیت‌های موشکی ایران هیچ ربطی به برجام ندارد.

سنایی‌راد گفت: لذا عدم دانش و عمق کافی نسبت به مسائل امنیتی و سیاسی گاهی موجب می‌شود برخی افراد در زمین دشمن بازی کنند. وی افزود: امروز جان کری در آخرین روزهای واگذاری مسئولیت خود به میراث‌خوار جمهوری‌خواهش اعلام می‌کند که می‌شود از بهانه‌های موشکی برای فشار علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد. معاون سیاسی سپاه گفت: از طرفی طرح موضوعاتی از زبان برخی ساده‌اندیشان نوعی فضاسازی رسانه‌ای برای سوءاستفاده احتمالی دشمنان در آینده می‌تواند باشد و چنین مواضع سخیفی اگر از روی خیانت نباشد از سر ساده‌اندیشی و ندیدن عمق مسائل امنیتی و سیاسی است.

سنایی‌راد تاکید کرد: لذا افراد در حوزه تخصصی خودشان اظهارنظر کنند و از پرداختن به موضوعاتی که حتی ادبیات بیانشان نشاندهنده عدم شناخت کافی از موضوع است خودداری کنند. معاون سیاسی سپاه گفت: همچنین ریاست محترم مجلس که دارای نگاه سیاسی است و با مقوله امنیت آشنایی کامل دارد به صورت منطقی از چنین خطی که تصور می‌شود در برخی موارد سیاسی- انتخاباتی و برای توجیه ناکامی‌ها در بحث برجام است، جلوگیری کند. سنایی‌راد ادامه داد: قرار نیست افراد برای بازی‌های سیاسی، متعرض مولفه‌های امنیت ملی شوند که یا بازی در پازل دشمن یا نوعی خوش خدمتی برای فعالان سیاسی است. در هر صورت اینها خارج از شئونات نمایندگی مردمی است که برای پاسداشت عزت و امنیت‌شان حدود ۲۰۰ هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم کرده‌اند و اکنون نیز برای ایجاد امنیت در مقابل تکفیری‌های مورد حمایت نیروهای فرامنطقه‌ای هزینه می‌دهند. وی در پایان تصریح کرد: رئیس مجلس و کمیسیون امنیت ملی واکنش منطقی برای متوقف کردن این قبیل اظهارنظرها که از آن سوی مرزها و خواسته دشمن است داشته باشند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625202

برچسب‌ها