"اعتمادزایی" به سبک یک مرکز آموزش عالی/ "میزان" اولین فروشگاه بدون فروشنده راه اندازی کرد

موسسه آموز عالی میزان در تبریز طی اقدامی جالب و با هدف اعتمادزایی در بین دانشجویان خود، نخستین فروشگاه بدون فروشنده ی آذربایجان شرقی را راه اندازی کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، قائم مقام موسسه آموزش عالی میزان در این خصوص گفت: ترویج فرهنگ پسندیده ی دین مبین اسلام کاری ارزشمند و مفید است توسعه چنین کار هایی باعث فرهنگ سازی در سایر موسسات و اداره ها خواهد شد.

رضا عسگر نیا در خصوص سیایت های کلی این موسسه اظهار کرد : دانشگاه غیر انتفاعی میزان در ابتدای سال تحصیلی با ایده ی بسیار متفاوتی فروشگاهی را دایر کرد این فروشگاه بر مبنای شفاف سازی اعتماد سازی بنا شده است با شروع چنین کاری ارتباط صمیمانه میان دانشجویان و کارکنان بر قرار ساخته ایم.

وی افزود: یقین بر آن داریم اگر دو مقوله ی شفاف سازی و اعتماد در هر اجتماعی اعم از کوچک و بزرگ در هر سازمانی جای گذاری شود مطمئنا با تربیت انسانی هایی بسیار فرهیخته روبه رو خواهیم شد.

عسگرنیا تصریح کرد: اگر فرهنگ صداقت و راستی را از دانشگاه ها آغاز کنیم طبیعتا با موفقیت های بسزایی روبه رو خواهیم شد، هدف ما از ایجاد این کار جای گذاری فرهنگ صحیح در جامعه است.نمونه ی چنین کارهایی در این موسسه رخ داده است ولی این فروشگاه زبان زد ترین اتفاقات این موسسه است.

قائم مقام موسسه میزان ادامه داد: دانشجویان این موسسه مورد تایید و اعتماد دانشگاه هستند و این اعتماد باعث شده رشد تفکر آنان گردیده است تا با خرید خود هزینه ها را به صورت نقدی یا به وسیله دستگاه بانکی پرداخت نمایند.

وی افزود: ایده ی چنین طرحی از طریق هیئت امنای دانشگاه انجام گرفته است که از این نمونه کارها تنها در شهرستان ری دیده شده که یک گلفروشی به صورت بدون فروشنده فعالیت دارد و چنین کارهایی در کشور ایران بسیار کمیاب و نادر است.

عسگرنیا گفت:نمونه ی این کار در یکی از کشورهای پیشرفته به چشم میخورد آنها نیز در زمینه فروش محصولات کشاورزی در کنار مزرعه به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی با اشاره به دین مبین اسلام افزود: در دین ما یک سنت و حسنه ی بسیار خوبی وجود دارد اما در برخی اوقات آن را نادیده می گیرند، ما با ایجاد فروشگاه بدون فروشنده قصد داریم تا سنت و حسنه ی نیک خداوند را پیاده سازی نماییم. و این کار را به فال نیک میگیریم تا دیگران نیز به چنین کارهایی تشویق و ترغیب شوند.

عسگرنیا در رابطه با مدت زمان افتتاح این فروشگاه خاطر نشان شد:از افتتاح این فروشگاه چندی نمی گذرد و از ابتدای سال تحصیلی دایر است و توسعه ی چندانی نگرفته است ، در آینده ی نزدیک اجناس آن را توسعه خواهیم داد و مطمئنا این کار با موفقیت به همراه خواهد بود.

وی نصریح کرد: این فروشگاه بدون فروشنده کنترل نمی شود و دانشجویان صادقانه از آن استفاده می کنند، ما نظر بر آن داریم این فروشگاه گسترش می یابد و تبدیل به یک حسنه خواهد گشت و فرهنگ استفاده از آن در سایر موسسات جای گذاری خواهد شد.

عسگر نیا در خصوص هزینه های اقلام این فروشگاه اضافه کرد:هزینه های این فروشگاه برای اولین بار بر عهده ی موسسه بوده است و تمامی اجناس توسط خود موسسه خریداری شده است ، هزینه های هر یک از اقلام بر روی آنها درج شده است در کل هدف اصلی انجام کار نیک است نه دریافت سود.

علت دیگر بنا گذاری این فروشگاه تغییر مکان موسسه است که سلف به ساختمان آموزشی دور است و دانشجویان در سختی به سر می بردند با ایجاد این مکان فرصت مناسبی فراهم گشت تا از آن استفاده نمایند.

وی افزود: هر یک از موسسات با مشاهده ی چنین حرکتی به احتمال زیاد پیش به سوی این چنین کارهای فرهنگی حرکت کنند،و موسسه ما از طرح این کار بسیار راضی است چون به وسیله آن صمیمیت و همدلی در بین دانشجویان و کارکنان بسیار انبوه شده است.

قائم مقام موسسه میزان خاطر نشان شد: دانشگاه میزان هم سعی دارد مانند چندی از بزرگان این میهن و حتی سایر ملل جهان سنت زیبای صداقت و امانت داری را در هیا هوی زندگی ماشینی یک بار دیگر زنده نماید، امید است با همت دانشجویان درخت صداقت آبیاری شده و ثمره زیبای آن جامعه را معطر سازد.

فاطمه نادری کارشناس امور آموزشی موسسه میزان در رابطه با فروشگاه این موسسه اضهار کرد: تمامی مسئولین و دانشجویان با چنین امری موافقت خود را اعلام کرده اند ، با افتتاح این فروشگاه اعتماد سازی بین دانشجویان و کارکنان بسیار چشمگیر است.

وی ادامه داد: سود برای ما ارزش ندارد و مبحث کلی برای این موسسه صمیمیت بین دانشجویان و کارکنان است، دانشجویان در ابتدا در تعجب بودند اما در حال حاضر به چنین کار فرهنگی عادت کرده اند و نگرش عادی به خود گرفته اند.

نادری در رابطه با اعتماد نسبت به دانشجویان افزود: با اعتماد به این قشر می توان آینده کشور را رقم زد چون این دانشجویان و دانش آموختگان هستند که فردای بهتر ایران را رقم خواهند زد.

بهروز نامور یکی از دانشجویان موسسه آموزش عالی میزان در رابطه با این امر افزود:وقتی چنین کاری در موسسه دیده شد همه در تعجب بودند این کار صداقت سنجی را به همراه دارد یعنی دانشجویان با صداقت تمام پس از خرید هزینه را پرداخت می نمایند و این چنین اتفاقی بسیار قابل تحسین است.

وی ادامه داد: این چنین کار فرهنگی در استان ما بسیار اندک است و اعتماد و راستی مهم ترین کار فرهنگی است.

سازمان ها و موسسات دیگر نیز می توانند با ایجاد چنین کارهای فرهنگ صداقت و راستی را در بین مردمی رایج نمایند.

گفتنی است موسسه آموزش عالی میزان با دانشجویان بسیار فرهیخته در کنار اساتید با تجربه یکی از موسسات فرهنگی تبریز به شمار می رود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =