«خبرجنوب» نوشت: رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری «جشن شنیدن» در 21 بهمن ماه در برج پژوهش شیراز خبر داد.

دكتر بصير هاشمي گفت: 300 كودك كه با كاشت حلزون، شنوايي خود را به دست آوردهاند به همراه خانوادههايشان در اين مراسم شركت ميكنند تا با مشاهده پيشرفتهاي همديگر انگيزه ادامه گفتار درماني و رسيدن به نقطه مطلوب را پيدا كنند.
وي افزود: از آغاز امسال تا كنون بيش از 120 كودك ناشنوا با كاشت حلزون در شيراز شنوايي خود را به دست آورده اند و ما سعي بر افزايش اين تعداد داريم.
رئيس مركز كاشت حلزون شنوايي دانشگاه علوم پزشكي شيراز يادآور شد: در حال حاضر وضعيت تامين پروتز براي جراحي كاشت حلزون در فارس مطلوب است اما به دليل مراجعه تعداد بسياري از جنوب كشور به شيراز در اين خصوص كودكان يك سال براي جراحي منتظر مي مانند.
دكتر هاشمي گفت: اگر چه بررسي وضعيت كودك و آمادهسازي براي عمل 6 ماه طول ميكشد اما مدت زمان يك ساله انتظار براي جراحي بايد به 6 ماه كاهش يابد.
وي ادامه داد: ما در حال حاضر از نظر فضاي درماني كمبودي نداريم و تنها مشكل تعداد زياد مراجعان و محدود بودن اتاق عملها است كه در حال گسترش آن و تربيت نيروهاي فوق تخصص براي كاشت حلزون هستيم.
پوشش 70 درصدي غربالگري شنوايي نوزادان در فارس
دكتر هاشمي در ادامه با اشاره به انجام برنامه غربالگري شنوايي در فارس گفت: در حال حاضر اين برنامه با پوشش 70 درصدي نوزاداني كه در استان متولد ميشوند نقش موثري در شناسايي ناشنوايان داشته و قرار است اين ميزان به پوشش 100 درصدي برسد.
اين مسئول دانشگاه علوم پزشكي شيراز افزود: به طور كلي انجام غربالگري شنوايي در بدو تولد، 3 ماهگي و 8 ماهگي ضروري است و در صورتي كه تستها افت شنوايي و يا ناشنوايي را نشان دهد، كودك بايد به مراكز درماني و كاشت حلزون ارجاع داده شود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =