ایسنا گزارش داد:رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد که برای مبارزه با فقر باید به صورت ریشه‌ای وارد عمل شد.

 سید پرویز فتاح در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: برای مبارزه با فقر باید به صورت ریشه‌ای وارد عمل شد به خصوص اینکه فقر را باید به صورت ریشه‌ای از بین برد. به طبقه محروم و فقیر نباید به چشم آسیب نگاه کرد چراکه برخی از این فقرا نخبه هستند ولی درگیر فقر شده‌اند.

وی ادامه داد: کمیته امداد خمینی(ره) دیگر آن کمیته امداد قدیمی نیست که نان و آرد را بین مردم توزیع کند، ما زیر بار بیمه سلامت نرفتیم و خود برای افراد تحت پوشش بیمه تعریف کردیم و دفترچه بیمه داده‌ایم، این در حالی است که هر یتیم تحت پوشش، بیش از شش نفر حامی دارد. افراد تحت پوشش ما شیعه و سنی هستند و مذهب برای ما مهم نیست؛ ما فرامذهبی عمل می‌کنیم، ضمن اینکه ظرف مدت چهار سال قرار بر این است که همه افراد تحت پوشش خانه‌دار شوند البته اگر نتوانیم در کشور این افراد را خانه‌دار کنیم.

فتاح در ادامه با بیان اینکه سال گذشته در تخصیص بودجه، بانک‌ها برای کمیته امداد یک‌هزار میلیارد تخصیص دادند، عنوان کرد: قرار شد این رقم در قالب وام قرض‌الحسنه اشتغال به افراد تحت پوشش کمیته امداد تا سقف ۱۵ میلیون تومان قرار گیرد که از بانک‌ها ۱۱۰۰ میلیارد تومان جذب کردیم و انصافاً بانک‌ها با ما همکاری کردند و این همکاری‌ها دستوری نبود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: ۱۱۰۰ میلیارد تومان از بانک‌ها گرفتیم و ۳۰۰ میلیارد تومان هم خودمان به آن اضافه کردیم و در مجموع به یک‌هزار نفر ۱۴۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت کردیم که نتیجه آن، کاهش ۱۰ درصدی آمار افراد تحت پوشش کمیته امداد بود.

وی افزود: امسال سهم ما از سوی بانک‌ها برای تخصیص وام اشتغال ۲۱۰۰ میلیارد تومان شده است که قرار است این رقم را به عنوان وام اشتغال به ۱۵۰ هزار نفر پرداخت کنیم.  ۳۳۰ هزار دانش‌آموز و ۷۲ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد، تحت پوشش بیمه‌های درمانی هستند و حتی فرانشیز آنها را نیز پرداخت می‌کنیم.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =