برنامه موبایل که برای به موقع خوردن دارو جایزه نقدی می‌دهد!

یک کمپانی مستقر در نیویورک به نام Wellth، موفق به توسعه سیستمی شده است که از انگیزه های مالی روزانه برای بهبود رعایت رژیم‌های دارویی بیماران بهره می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، عدم توجه بیماران به پیروی از قواعد مصرف دارو سبب بروز مسائل مهمی در زمینه بهداشت و سلامت بیماران و افزایش هزینه‌های مالی شده است.

هدف این شرکت از توسعه این سیستم جدید، توجه هرچه بیشتر به بیماری‌هایی مانند دیابت نوع دو، نارسایی احتقانی قلب، بهبود پس از حمله قلبی،"بیماری مزمن انسدادی ریه" (COPD) و آسم است.

سیستم شرکت Wellth برای بیماران با ریسک بالا و پر هزینه توسعه یافته و با ارائه انگیزه‌های روزانه و یادآوری مصرف دارو به آنها کار می‌کند.

بیماران به صورت روزانه با استفاده از اپلیکیشن این شرکت یک عکس از داروهای خود که در دست‌شان قرار گرفته را برای این سیستم فرستاده تا تاییدیه دریافت کرده و به ازای آن پاداش مالی دریافت کنند.

جالب توجه است، این برنامه کار خود را با 150 دلار برای یک دوره 90 روزه آغاز کرده و اگر بیمار رژیم خود را رعایت کند، تمام این مبلغ را خواهد گرفت. اما به ازای هر روز که داروهای خود را مصرف نکند، 2 دلار از دست خواهد داد.

به گفته توسعه دهندگان این سیستم، این روش در دراز مدت می‌تواند سبب تغییر رویه افرادی شود که به رژیم‌های دارویی خود توجهی ندارند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =