۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۷

گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران در هفته پایانی خرداد و همزمان با شب‌های قدر میزبان شش افتتاحیه خواهند بود.

مهدی درستی: آخرین جمعه از هفته پایانی خرداد ماه علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی شاهد افتتاح شش نمایشگاه و ادامه برگزاری 23 نمایشگاه هستند.

تعداد بسیار اندک افتتاحیه‌ها متاثر از همزمانی روزهای پایانی خرداد با شب‌های قدر و سالروز شهادت امام علی (ع) بوده است. البته گالری‌هایی هستند که برای استفاده بهتر علاقه‌مندان ساعت کاری خود را به افطار تا سحر تغییر داده‌اند.

هفته پایانی خرداد، آخرین فرصت برای تماشای آثار منتخب گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران خواهد بود.

همچنین خانه هنرمندان هم میزبان پنجمین دوره نمایشگاه مهمانی هنر با موضوع تصویرسازی آثار داستان های کهن دینی و ایرانی است. نمایشگاه نقاشی‌خط بهزاد نوعی هم تا اوسط این هفته میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

موزه هنرهای دینی امام علی (ع) هم تا پایان ماه رمضان میزبان نمایشگاه عکسی از هنرمند اتریشی ژوزف پولروس و گروهی از هنرمندان ایرانی خواهد بود.

نمایشگاه آثار نیکلاس گلدباخ عکاس برجسته آلمانی نیز در موسسه کاف برپاست.

در افتتاحیه‌های این هفته تنها شاهد هنر نقاشی و عکاسی هستیم.

در ادامه با هنرمندان، آثارشان و جزییات برگزاری نمایشگاه‌‌هایی که این هفته افتتاح می‌شوند، بیشتر آشنا خواهید شد:

گالری ژینوس: نمایشگاه گروهی عکس، نقاشی «بدون عنوان {2}» به کیوریتوری وحید ایروانی از 26 خرداد گشایش می‌یابد. ایده این نمایشگاه از بدون مرز بودن هنر و آزادی هنرمند آمده است. در این نمایشگاه 57 اثر از 17 هنرمند بر روی دیوار می‌رود و مدیا، سبک و تکنیک آثار این نمایشگاه شامل عکاسی و نقاشی هستند و ابعاد آثار بزرگ‌تر از 30 در 40 سانتیمتر  نیستند.

در این نمایشگاه که تا 30 خرداد برقرار است، آثار مریم اسدی، میترا اسدی، نازگل شوکت‌فدایی، فاطمه زارع، نسترن میرمحمدصادق، حدیثه رسول‌زاده، مجید شهبازی، نسیم مژده، مهشید خطیری‌نژاد، الناز احمد، نسرین افراسیابی، فاطمه غفاری، فاطمه کشکول، سارا زارع‌پور، زهرا کریمی‌پور، راضیه پولادی‌نژاد و مهین طیبی در این نمایشگاه به تماشا در می‌آید.

گالری طراحان آزاد: پروژه «متروکه‌ها» از آزاده به‌کیش 26 خرداد تا اول تیر برگزار می‌شود. این پروژه به بررسی تغییرات ساخت و ساز شهری تهران در طول 40 سال گذشته می پردازد.

گالری طراحان آزاد2: نمایشگاه «پشت نویسی» از 26 تا هفتم تیر برگزار می شود. در معرفی این نمایشگاه آمده است: «ما اغلب خریدار کارهایمان را نمی‌شناسیم یا شاید سال‌ها بعد بفهمیم که اثری از ما در خانه کسی به دیوار است.

گاه رابطه جالبی میان خریدار و هنرمند شکل می‌گیرد و آنها می‌توانند توضیحاتی خصوصی‌تر را با هم در مورد آن اثر رد و بدل کنند در مورد چگونگی تولید اثر، دلیل آن، خاطرات و در مقابل، خریدار در مورد (نحوه آشنائیش) شناختش از هنرمند، خاطره روز خرید آن اثر حتی پرداخت و ... زیست اثر در فضای شخصی‌اش قصه‌هایی دارد. به هر حال به این فکر می‌کنیم که اگر اثر را کارت پستال بنامیم و پشت آن نامه‌ای برای خریدار بگذاریم و امکان ادامه ارتباط با خریدار را باز بگذاریم چه؟ آیا دیالوگی برقرار خواهد شد؟ آیا این ایده زندگی جدیدی را برای اثر من شکل خواهد داد؟»

نمایشگاه پشت نویسی بر این ایده برگزار می شود برای گفت گو در مورد اثر هنری، میان هنرمند و مالک بعدی آن. این نمایشگاه شامل کارت پستالهای پشت نویسی شده از 180 هنرمند معاصر است که به کیوریتوری رزیتا شرف جهان و فرهاد فزونی انجام شده است.

گالری ویستا: نمایشگاه نقاشی‌های بهرام درستکار احمدی 26 تا 29 تیر ماه در برپاست.

گالری 26: نمایشگاه نقاشی «خیال‌های رنگین در قاب‌های کوچک» از 28 تا 31 خرداد برگزار می شود.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: «دستانش کوچک است، مثل دستان همه کودکان... اما این دست ها گاهی ساعت ها به کار مشغولند، گاهی بار رنجی را به دوش می کشند که ما نمی توانیم... و در حاشیه ی شهر از یاد رفته اند. در مقابلشان بایست... درنگ کن و بگذار قاب زندگیت را از نو رنگ بزنند.»

موزه هنرهای معاصر: آثاری از دوره های مختلف کاری ناصر اویسی در موزه هنرهای معاصر تهران در روز شنبه ۲۷ خردادماه از ساعت ۱۹ تا ۲۱ نمایش داده می شود و کتابی که شامل بیش از ۱۰۰۰ اثر از این هنرمند به چاپ رسیده است در این مراسم ارائه می شود.

آثار این هنرمند در کنار نمایشگاه آثار منتخب ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در آمده است.

همچنین نمایشگاه آثار منتخب گنجینه این موزه تحت عنوان «مسافران برلین و رم» هم تا آخر خرداد میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =