چهارمین کنفرانس ملی سامانه های اطلاعات مکانی (GIS)برگزار می شود

چهارمین کنفرانس ملی سامانه های اطلاعات مکانی (GIS)، روزهای 22 و 23 آذرماه سال جاری به میزبانی استان مرکزی ، با حضور بیش از هزار نفر از متخصصین و کارشناسان صنعت آب و برق کشور در اراک برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، رئیس کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی صنعت آب و برق (GIS) در نشست خبری که به منظور تشریح اهداف و برنامه های این کنفرانس ، با حضور استاندار مرکزی برگزار شد ، با اعلام این خبر بیان کرد : استان مرکزی در شرایطی به عنوان میزبان برگزاری این کنفرانس ، انتخاب شده که سه دوره گذشته آن در استان مازندران برگزار شده بود و قطعا فرصت و امتیازی مهم برای استان مرکزی با پیشینه و ویژگی های خاص در بخش های صنعت ، تاریخ و فرهنگ کشور ، محسوب می شود و نحوه و سطح مطلوب برگزاری آن برای ما بسیار مهم می باشد.
فرهاد شبیهی با اشاره به ارسال 600 مقاله در شش محور تخصصی به دبیرخانه این کنفرانس افزود : برای برگزاری مناسب چهارمین کنفرانس ملی سامانه های اطلاعات مکانی و توصیفی ، تمام حوزه های صنعت آب و برق استان و وزارت نیرو ، از یک و نیم سال گذشته ، برنامه ریزی مستمر داشته اند و بیش از 100 جلسه کارشناسی با حضور متخصصین ، در وزارت نیرو و همچنین استان ، برگزار شده است.
وی گفت : در این کنفرانس ، 40 مقاله در قالب پوستر و 36 مقاله شفاهی ارائه می شود و تا این لحظه حضور دو مهمان خارجی (مدیرعامل شرکت زیمنس و مدیرعامل شرکت نپلن) برای برگزاری دو ورک شاب بین المللی در خصوص کاربردهای .... در سطح ملی ، قطعی شده است و علاوه بر این سه کارگاه تخصصی جانبی دیگر نیز در این کنفرانس دو روزه ، تشکیل خواهد شد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای باختر ، رونمایی از دو طرح کتاب سامانه های اطلاعات مکانی برای اولین بار در کشور و همچنین دو طرح ملی در حوزه های برداشت اطلاعات شبکه ها ، انتقال و فوق توزیع را نیز از دیگر برنامه های جنبی این کنفرانس عنوان نمود و ادامه داد : طبق آماری که تا کنون به دست آمده ، 65 درصد موضوع مقالات ارائه شده در حوزه صنعت برق و مابقی نیز در حوزه آب می باشد که دانشگاه های استان در این زمینه ، همکاری و مشارکت بسیار خوبی داشته اند و بیش از 100 مقاله ارائه شده که در مرحله داوری قرار دارد ، مربوط به استان می باشد.
شبیهی به برگزاری نمایشگاهی شامل 50 غرفه با مشارکت بخش خصوصی ، برای ارائه دستاوردها ، نوآوری ها و ایده های متخصصین در صنعت آب و برق ، اهدای تندیس سحاب (پدر علم کارتوگرافی ایران ) به سه مقاله برتر ، برای نخستین بار در کشور، به عنوان دیگر برنامه های این کنفرانس اشاره کرد و گفت : همچنین در این کنفرانس ، نرم افزار بومی .... به صورت استارت آپ برگزار می شود تا بتوانیم ، با بهره گیری از ایده ها و تجربیات محققان و متخصصین استان و کشور ، در جهت رشد و ارتقای سامانه کاربرد اطلاعات مکانی ، گام برداریم.
وی با اشاره به برگزاری کنفرانس توزیع و همینطور کنفرانس بین المللی برق ، طی دو سال آینده درکشور بیان کرد: کنفرانس ملی GIS طبق برنامه ریزی صورت گرفته سال آینده در کرمانشاه برگزار می شود و در واقع امسال این کنفرانس محکی برای مجموعه استان ،به منظور آماده سازی برای دو کنفرانس پیش رو است که مشروط بر فراهم کردن زیرساخت ها، در استان مرکزی میزبانی شود.
وی اظهار داشت : برای انجام کلیه خدمات، برنامه های اجرایی، محل اسکان، برنامه های جانبی و سوالات کاربران کنفرانس و ... برای اولین بار اپلیکیشنی تدوین شده است که راهبری کنفرانس را به عهده دارد و از قابلیت های بسیاری برخوردار است.
رئیس کنفرانس ملی کاربردهای سامانه اطلاعات مکانی صنعت آب و برق( GIS در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد : برنامه ریزی برای برگزاری این کنفرانس در سطح ملی و با این ابعاد ، قطعا بدون حمایت و نگاه مثبت شخص استاندار محترم و مجموعه مدیران استان ، ممکن نبود که لازم است به طور ویژه تشکر و قدردانی شود.
شبیهی ادامه داد : اگر می خواهیم مسیر توسعه پایدار کشور را با سرعت بیشتری طی کنیم ، به یک نگاه و رویکرد جدید برای برنامه ریزی در بسیاری از بخش ها چون اقتصاد ، سلامت ،خدمات ، محیط زیست و... نیاز داریم که برگزاری این کنفرانس با رویکرد علمی و تخصصی ، می تواند دستاوردهای بزرگی در این خصوص به همراه داشته باشد و استان مرکزی را در استفاده از سامانه اطلاعات مکانی و توصیفی جامع و یکپارچه ، پیشرو قرار دهد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =