لزوم راه‌اندازی کارخانه‌های فراوری معدن در معادن سلماس

نماینده سلماس در مجلس شورای اسلامی بر لزوم راه‌اندازی کارخانه‌های فراوری معدن در معادن این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، در راستای توسعه بازدید های حرفه ای و تخصصی، نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای سازمان نظام مهندسی معدن استان از معدن مرمر آج واج سلماس و کارخانه سنگبری مستقر در سر این معدن بازدید کردند.

در این بازدید شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش معدن یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است و حمایت از سرمایه گذاری در این بخش زمینه ایجاد اشتغال، توسعه و رونق اقتصادی منطقه را فراهم می کند، بر لزوم ایجاد و راه اندازی کارخانه های سنگبری و فرآوری مواد معدنی در سر معادن تاکید کرد و گفت: با توجه به وجود معادن مختلف در شهرستان سلماس هر گونه سرمایه گذاری چه در بخش استخراج معادن و چه در بخش صنعت فرآوری سنگ های معدنی، منجر به تولید ثروت و اشتغال در سطح گسترده ای برای مردم خواهد شد. ایشان افزودند: با توجه به وجود منابع طبیعی و متخصصین کافی باید همه باهم وارد عمل شویم و با ابتکار، نوآوری، ایجاد طرح های خود اشتغالی و بازاریابی نسبت به توسعه و بهره وری در این بخش تلاش کنیم. وی همچنین نسبت به فراهم کردن زمینه برای اعطای تسهیلات کم بهره برای کارآفرینان حوزه معدن اعلام آمادگی کرد.
در ادامه بیت اله سلیمی آوانسر رئیس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی با بیان اینکه معدنکاران و مسئولین فنی معدن لازم و ملزوم یکدیگرند گفت: استان از لحاظ معادن غنی بوده و برای بهره برداری اصولی از این منابع طبیعی و موهبت های خدادادی باید از تخصص مسئولین فنی به نحو احسن بهره مند گردیم.
ایشان در ادامه با تاکید بر اینکه به منظور حل مشکلات بخش معدن باید وزارتخانه ها و قوه مقننه هم سو با هم حرکت کنند خاطر نشان کرد: بازدید از معدن مرمر و واحد فرآوری آج واج سلماس با هدف معرفی معدن، شناسایی روشهای اکتشاف، استخراج و فرآوری ماده معدنی، شناخت ماشین آلات معدنی و بطورکلی ارتقای مهارت مسئولین فنی معادن استان با حضور ۸۸ نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی معدن استان برگزار شد.
جواد نعیمی بهره بردار این معدن با ذکر برخی مشکلات معدنکاران و درخواست رسیدگی از سوی مسئولین امر جهت رفع موانع تولید و سرمایه گذاری، به عنوان یک معدنکار و مبتکر به فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی و اعضای متخصص سازمان توصیه نمودند که با ایجاد بنگاههای کوچک و خلاقیت و نوآوری به فکر استفاده از زمینه های شغلی موجود در بخش فرآوری مواد معدنی باشند و صرفاً به مسئولیت فنی معادن اکتفا ننمایند.

شایان ذکر است این معدن در ۱۵ کیلومتری جنوب غرب شهرستان سلماس واقع گردیده و بهره برداری از آن با استخراج سالیانه ۲۰۰۰ تن سنگ مرمر از سال ۸۹ شروع شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =