ولی ملکی، نماینده مخالف وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت گفت: آقای قاضی‌زاده هاشمی سعه صدر و تحمل انتقاد ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ احمد علیرضابیگی، از مخالفانی بود كه درباره سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت سخن گفت.

او با بیان این كه ارادت قلبی به ایشان دارم چون ایشان را در جریان سلسله پنج سال پیش ارسباران دیدم كه چطور تلاش و همت دارند و همراه موسسه خیریه‌شان به كمك مردم شتافتند، گفت: اما برمبنای قانون برنامه پنج ساله توسعه از دكتر قاضی زاده هاشمی كه چهار سال از دوره مسئولیتش می‌گذرد باید سوال كنیم این قانون كه تكالیف روشنی را برای وزارت بهداشت داشته، كدامش عمل شده؟

او تاكید كرد: باید سوال كنیم آقای قاضی زاده هاشمی در طول این چهار سال مسئولیت چه كارهایی انجام دادند، در قانون آمده كه پزشكان بخش دولتی مجاز به فعالیت در بخش خصوصی نیستند، سایر شاغلین در حوزه سلامت هم مشمول این دو تبصره خواهند بود. امكان پذیر است كه قاضی صبح دادگستری باشد و بعد از ظهر به كار وكالت بپردازد؟ پذیرفته نیست. اما این مورد را در وزارت بهداشت می‌بینیم. انجام فعالیت‌های غیرمرتبط و تشكیل شركت‌های غیرقانونی متعدد مانند آواسلامت، آواپزشك و ... را كه ایشان تشكیل دادند باید پاسخگو باشند و در حالی كه به موجب قانون، تشكیل‌ شركت‌های غیردولتی باید با تصویب مجلس انجام شود ضمن این كه بدون برگزاری مناقصه نسبت به عقد قرارداد با این شركت‌ها اقدام شده و گردانندگان این شركت‌ها همان مدیران شركت‌ها هستند، این حیاط خلوتی است كه موجب فساد است و دیوان محاسبات در نامه خودش اعلام كرده این شركت‌ها غیرقانونی و معاملاتش باطل است.

علیرضابیگی گفت: وزارت بهداشت علیرغم ادعای كسری شدید بودجه، 400 میلیارد تومان را در بانك‌های مختلف سپرده‌گذاری كرده و بهره گرفته، این هم حیاط خلوت دیگری كه در تضاد با سیاست‌های نظام سلامت است. آقای وزیر بهداشت، معاون غذا و داروی شما خودش شركت دارد، فروشنده و واردكننده است، شما انكار كردید اما اثبات شد و قول دادید برخورد كنید اما اتفاقی نیفتاد. علاقمندم از زبان شما كه برایتان احترام زیادی قائلم بشنونم نمایندگی انحصاری لنزهای آمریکایی آرکان از آن چه كسی است؟

این نماینده مجلس تاكید كرد: از اصول اولیه در اداره حكومت آن است كه مسئولان حكومتی ذینفع در بخش خصوصی نباشند چون موجب بروز تعارض در منافع شخصی و مردم می‌شود اما این را در وزارت بهداشت و بعضی معاونان و مدیران این وزارتخانه می‌بینیم كه منافع عمومی نادیده گرفته شده و امروز بودجه ردیف سلامت، پاسخگوی چاه ویل هزینه‌های وزارت بهداشت نیست.

تبعيض در وزارت بهداشت آشكار است

ولی ملكی نیز نماینده دیگری بود كه در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت سخن گفت. او با بیان این كه دكتر هاشمی وزیر توانمند و متخصصی است شكی نداریم، گفت: اما می‌بینیم كه ایشان با منت آمده وزیر شده و می‌خواهم به ویژگی‌های شخصی ایشان اشاره كنم كه باید به ایشان بگویم در حالی كه ابزار ریاست، سعه صدر است، معتقدم شما تحمل مخالف را ندارید، این موضوع هم از روش‌های مختلف قابل اثبات است كه شما واكنش سریعی در برابر كسانی كه به شما انتقاد می‌كنند دارید كه این امر زیبنده كارگزار اسلامی نیست. اگر اینها اصلاح شود قطعا بسیار موثر خواهد بود چون كار شما در ارتباط با كسانی است كه یا مریضند یا مریض دارند.

او با اشاره به وجود تبعیض در وزارت بهداشت و عدم توجه به شایسته سالاری گفت: هستند كسانی كه شایستگی‌های زیادی داشتند اما در وزارتخانه بدون محاسبه كنار گذاشته شده اند و من خودم این موارد را دیده ام. مورد دیگر این است كه نظام ارجاع به طور كامل انجام نشده در حالی كه برای جلوگیری از سرگردانی بیماران، لازم است. وزارت بهداشت از اجرای آن سر باز زده و ضمن هدررفت وقت و عمر بیماران، موجب هزینه‌های فراوان برای ما شده است.

این نماینده گفت: عدم اجرای پزشك خانواده از موارد دیگری است كه باید به آن اشاره كنم، الان مجلس این را می‌خواهد و به دنبال اجرای آن است. ضمن این كه به علت عدم اجرای مدیریت اصولی بر منابع مالی و توجه به كسانی كه درآمدهای میلیاردی دارند، قریب 20 هیزار میلیارد بدهی ایجاد شده. چرا بدون پشتوانه مالی مملكت را بدهكار كردید؟ هشت هزار میلیارد تومان بیمه سلامت و هشت هزار میلیارد تومان بیمه تامین اجتماعی را تحمیل كردید.

او اضافه كرد: چرا از جیب كارگری كه ماهی یك میلیون دارد به جیب كسانی پول می‌ریزید كه درآمد ماهی یك میلیاردی دارند؟ تاخیر در پرداختی پزشكان مناطق محروم اتفاق افتاده است این مساله برای كسانی كه در وزارتخانه درآمدهای چند میلیاردی دارند تبعیض آشكار است و ممكن است شما و دیگران به این مساله توجه نكنید ولی پزشك منطقه محروم زندگی‌اش از همان درآمد اندك است.

او در پایان با انتقاد از تبدیل وزارت بهداشت به وزارتخانه رانت‌خواری گفت: امیدواریم وزیر محترم اگر دوباره رای اعتماد گرفت این موارد را سرلوحه كار قرارد هد به وی‍ژه اخلاق مداری.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =