۰ نفر
۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۷

ایسنا نوشت:

یک کارشناس مسائل فناوری اطلاعات در رابطه با مبحث اینترنت اعتقاد دارد: نمی‌توان این موضوع را بصورت خاص بررسی کرد. همیشه پهنای باند دغدغه خاص افرادی که در صنف فناوری اطلاعات فعالیت دارند بوده و این موضوع با امنیت ملی در ارتباط است.

محمد کوروش مومنی - عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران - در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: به نظر می‌رسد این موضوع در دولت جدید در حال بررسی بوده تا هم بحث امنیت با مشکلی مواجه نشود و هم کاربران رضایت داشته باشند. در مقایسه قیمت اینترنت در ایران با سایر کشورها هم می‌توان گفت که این قیمت چندان هم بالا نیست.

وی در رابطه با انحصار پهنای باند که در دست شرکت ارتباطات زیرساخت است اعتقاد دارد: مسلما هروقت در یک بازار رقابت بوجود آید این موضوع می‌تواند روی مبحث قیمت و کیفیت تاثیر گذار باشد و باعث بهبود وضعیت شود اما باید دید که بخش خصوصی توان و زیرساختی دارد که بتواند چنین فعالیتی را انجام دهد یا نه. باید به این موضوع نیز توجه داشت که پهنای باند با امنیت ملی رابطه دارد و باید در این زمینه اعتمادسازی‌هایی انجام شود تا به امنیت ملی کشور خدشه‌ای وارد نشود.

او همچنین در رابطه با خصوصی شدن شرکت مخابرات اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم شرکت مخابرات با خصوصی شدنش مشکلاتی برای زیرساخت فناوری اطلاعات کشور بوجود آورده باشد؛ این موضوع از خصوصی شدن نشات نمی‌گیرد. مشکلاتی که به این شرکت وارد می‌کنند از قدیم نیز وجود داشت و رابطه چندانی با خصوصی شدن این شرکت ندارد.

مومنی در رابطه با مبحث کم فروشی اینترنتی معتقد است: بحث کم‌فروشی همواره مطرح شده اما افرادی که در این زمینه شکایاتی دارند می‌توانند شکایات خود را به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ابلاغ کند.

وی در پایان راهکار بهبود وضعیت اینترنت در کشور را اینگونه عنوان کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که هم به دغدغه‌ی امنیتی توجه داشته باشیم و هم راحتی کاربران را در نظر بگیریم. وقتی افکار و نظرات مثبت‌تر باشد جایگاه این نقطه تغییر خواهد کرد. در این زمینه ایجاد شبکه ملی اطلاعات یا اینترانت بسیار مفید خواهد بود و با راه‌اندازی این سرویس بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =