+ A - سه شنبه 26 آذر 1392 - 10:37:00 چاپ
امتیاز به مطلب 6 نفر

قیمت سرویس‌های اینترنتی منطقی است

فناوری اطلاعات > ارتباطات - ایسنا نوشت:

یک کارشناس مسائل فناوری اطلاعات در رابطه با سرعت اینترنت در ایران معتقد است: از لحاظ سرعت واقعا فکر نمی‌کنم بتوانیم وضعیت فعلی را خوب، مطلوب یا درحد مردم بدانیم. آمار و ارقام جهانی هم این موضوع را نشان می‌دهد.

ایمان میری - مدیر یک شرکت اینترنتی - در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: متاسفانه دیدی که در چند سال گذشته وجود داشته ما را بدین وضعیت دچار کرده است اما خوشبختانه تمام ارگان‌ها دست به دست هم دادند و بخش خصوصی را نیز فرا خوانده‌اند تا کشور در این زمینه پیشرفت کند.

او در ادامه به بحث قیمت سرویس‌های اینترنتی در کشور اشاره کرد و گفت: از نظر قیمت می‌توانیم بگوییم در حال حاضر با توجه به قیمت دلار، قیمت سرویس‌ها منطقی است.

وی همچنین وضعیت کیفیت سرویس‌های اینترنتی را مطرح کرد و افزود: در مورد کیفیت اگر اختلالی صورت نگیرد و مخابرات نیز سرویس مناسبی ارائه دهد، کیفیت مطلوب خواهد بود.

میری در رابطه با انحصار پهنای باند که در دست شرکت ارتباطات زیرساخت است اظهار کرد: در بعضی مواقع با عدم ارائه سرویس از سمت تامین کننده‌ها مواجه هستیم. اگر خود شرکت‌های خصوصی بتوانند پهنای باند را وارد کشور کنند این موضوع کاهش قیمت سرویس‌های اینترنتی را دربرخواهد داشت.

او ادامه داد: البته باید به این موضوع نیز توجه کرد که شرکت ارتباطات زیرساخت درواقع یک لایه حاکمیتی است و درصورت حذف آن باید راهکار جدید برایش در نظر گرفته شود. درحال حاضر شرکت‌های خصوصی می‌توانند پهنای باند را وارد کنند و به زیرساخت بفروشند و دوباره از خود زیرساخت این پهنای باند را دریافت کنند اما در این بین تفاوت قیمت بسیاری ایجاد می‌شود که بسیار زیاد است.این موضوع توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درحال بررسی بوده و نتایج آن در آینده اعلام خواهد شد.

وی درمورد خصوصی شدن شرکت مخابرات گفت: شرکت مخابرات درحال حاضر به شرکت‌های خصوصی پورتی اختصاص نمی‌دهد و این بزرگترین مشکل فعلی شرکت‌های خصوصی محسوب می‌شود؛ این موضوع روی تعادل مالی شرکت‌ها تاثیر گذار بوده و حاشیه سود آن‌ها را کاهش داده و باعث شد تعدادی از شرکت‌ها که در زمینه اینترنت فعال بودند، فعالیت خود را متوقف کردند.

او همچنین در رابطه با ورود مخابرات در زمینه فروش سرویس‌های اینترنتی مطرح کرد: به علاوه به نظر من ارائه مستقیم سرویس اینترنتی به مردم توسط مخابرات کاری غلط بود. فکر می‌کنم این تصمیم درست نبود و باید در کنار آن به موضوعات دیگری نیز توجه می‌کردند تا سبب رقابتی عادلانه نمی‌شد. مخابرات در بعضی مواقع حتی در انتقال شرکت‌ها را دچار مشکل کرده و این ندادن انتقال باعث می‌شود شرکت‌ها نتوانند کاربران خود را افزایش دهند.

میری در پایان به بحث کم‌فروشی اینترنتی اشاره کرد و گفت: فروش حجمی یکی از راهکارهایی است که بوسیله آن می‌توان جلوی کم‌فروشی را گرفت.

 

5656

مطالب مرتبط
نظرات 20
  • بی نام سه شنبه 26 آذر 1392 - 10:57:24
    25 1 پاسخ به این نظر
    آره قیمت کاملا منطقیه! من موندم این کشورهای دیگه چطور حاضر شدن انقدر قیمت اینترنتشون رو بیارن پایین و همین جوری هی ضرر کنن !!!!
  • امیرحسین سه شنبه 26 آذر 1392 - 10:57:51
    34 1 پاسخ به این نظر
    ژاپن اینترنت 36 مگ ، ماهانه یک دلار ،
  • بی نام سه شنبه 26 آذر 1392 - 10:58:49
    19 0 پاسخ به این نظر
    از ی فروشنده انتظار دیگه ای نمیره . ایشون برای خودش حرف الکی زده .
  • بی نام سه شنبه 26 آذر 1392 - 11:02:27
    9 0 پاسخ به این نظر
    چه جوری حساب کردی؟ این مال یه شرکت کانداییه سرویس 25 مگابیت رو میده 135 دلار http://www.shaw.ca/internet/compare-plans/ ولی من تو ایران سرویس 512 کیلوبیت رو 26 هزار تومن (8 دلار )می خرم -تقریبا 2.5 برابر
  • آدم معمولی سه شنبه 26 آذر 1392 - 11:04:03
    24 0 پاسخ به این نظر
    منطقی است؟ دروغ گقتن هم منطقی است؟
  • بی نام سه شنبه 26 آذر 1392 - 11:07:52
    16 0 پاسخ به این نظر
    قیمت سرویس‌های اینترنتی کاملا غیرمنطقی است! بطوری که مثلا شاتل ترافیک رایگان شبانه خود را پولی کرده است! در اکثر کشورهای جهان هزینه سرویس اینترنت نسبتا رایگان است!
    • بی نام سه شنبه 26 آذر 1392 - 13:28:19
      11 0
      همه چی ارومه و منطقی ..ضریب اشتراک 1 به 10 (100 البته)...قیمت متناسب (حداقل 2-3 برابر کشورهای دیگه)..پاسخ گویی 20 ( نویز دارید.. ما داریم مبینیم مشکلی نیست..مشکل سراسریه و منطق های بانمک دیگه ای که مفصلتره) ولی خدا وکیلی یه چیزیشون حرف نداره اونم امکاناتشون در نحوه پرداخت برای تمدید سرویسه ( با موبایل - اینترنتی و غیراینترنتی یا رو قبض تلفن) واقعا مایه افتخاره!!!!
  • جواد سه شنبه 26 آذر 1392 - 11:10:00
    20 0 پاسخ به این نظر
    شما هنوز بر فروش حجمی پا فشاری می کنید؟ همه جای دنیا اینترنت را فقط بر اساس سرعت سرویس می فروشند نه ترافیک مصرفی!
  • بی نام سه شنبه 26 آذر 1392 - 11:23:05
    19 1 پاسخ به این نظر
    مگه ما به دلار حقوق می گیریم که همه چی رو با دلار مقایسه می کنید .
  • بی نام سه شنبه 26 آذر 1392 - 11:23:29
    29 0 پاسخ به این نظر
    مدیر یک شرکن اینترنتی نگه قیمت خوبه پس کی بگه؟
  • بی نام سه شنبه 26 آذر 1392 - 11:33:46
    11 0 پاسخ به این نظر
    آره خیلی منطقه خیلی ... 10 روز پیش اینترنت 1 مگ از مخابرات گرفتم با چهار گیگ پریشب ظرفیتم تموم شد :l دیگه عهد بوق نیستش که اینرنت دانلود منیجر رو من سر ماه ریسیت میکنم تا یه آماری از مصارفم به دست بیارم نگه میکنم میبینم کل دانلودم تو این ده روز حدود دو و نیم گیگ بوده :l فک کنم بقیه اش آب رفته :l الان خود مصرف دوره که تو سایت هستش هم همینو نشون میده ولی نه کسی جواب دستی میده نه اینکه اصن میفهمن چی میگی ... واقعا چرت ترین اینترنت این اینترنت مخابرات هستش ... واقعا موندیم درد دلمون رو به کسی بگیم!
  • بی نام سه شنبه 26 آذر 1392 - 11:38:52
    8 0 پاسخ به این نظر
    اگه قیمت ها جهانی بشه باید قیمتها بیاد پایین مگه فقط طلا باید جهانی باشه قیمتش :))
  • فریاد سه شنبه 26 آذر 1392 - 14:30:31
    4 0 پاسخ به این نظر
    اره خیلی منطقیه قیمت سرسام اور
  • بی نام سه شنبه 26 آذر 1392 - 16:30:48
    7 0 پاسخ به این نظر
    میری در پایان به بحث کم‌فروشی اینترنتی اشاره کرد و گفت: فروش حجمی یکی از راهکارهایی است که بوسیله آن می‌توان جلوی کم‌فروشی را گرفت. کلاه برداری در روز روزشن برادر من اینترنت حجمی بزرگترین دزدی شرکت های اینترنتی هست برو عمو اینترنت یعنی نامحدود نه حجمی مگه داری نفت به مردم میفروشی
  • بی نام سه شنبه 26 آذر 1392 - 19:37:21
    1 0 پاسخ به این نظر
    باید هم این حرف رو بزنن خودشون که هیچ مشکلی ندارن راحت زندگیشونو میکنن با بهترین امکانات ما ها باید بدبختی بکشیم . ایرانیا تو پول گرفتن اولین کشور تو جهان هستند هر راهی که فکرشو کنید وجود داره که بهشون پول بدید ولی هیچ راهی نیست که بهت یه سرویس خوب بدن به خاره همینه که کشور عزیزمون انقدر داغون شده همینا گند میزنن به کشور . تو ژاپن سرعت 2 گیگ حجم نامحدود ماهی 51 دلار تازه مثل ایران نیست که بری سرعت 128 بگیری سرعت دانلودت نهایتش به 16 برسه اونجا واقعا از 2 گیگ پایین تر نمیاد حالا برید حساب کنید که این شرکت ها چقدر از ما پول میگیرن و بعدش هم میگن مسلمان هستن آخه کجا نوشته که این همه پول بگیرید و حتی نصف سرعت هم بهمون ندید ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • جیم جارموش چهارشنبه 27 آذر 1392 - 12:01:50
      2 1
      من با اصل حرف شما موافقم ولی شما دچار اشتباهی هستید که متاسفانه اکثر هم وطنان دیگر هم با آن مواجه هستند و آن عدم اطلاع از تفاوت "کیلوبیت و کیلوبایت" است.. هر 8 بیت معادل 1 کیلوبایت است . به عبارت دیگر اینترنت 128 کیلوبیت سرعت دانلودش باید 16 کیلوبایت باشد نه بیشتر. اما اصل مطلب این است که هیچ کجای دنیا این سرعت با این قیمت و ضریب اشتراک ارائه نمیشه که تو ایران میشه اونم با محدودیت حجمی ( !!! ) و قوانین دست و پا گیر ( به افراد معمولی سرعت بالاتر از 128 نمیدن و البته همه هم راه دور زدنش رو بلدن )
  • من سه شنبه 26 آذر 1392 - 20:05:59
    3 0 پاسخ به این نظر
    :| يكي بياد من رو نجات بده!
  • علیرضا سه شنبه 26 آذر 1392 - 21:52:58
    4 0 پاسخ به این نظر
    آقاتوروخدا خواهش میکنم ازتون به خدا دیگه کمرم شکسته ازبس پول نت دادم اخه این چه وضعیه من یه پسر20ساله اماه کارمیکنم فوقش 200تومن میخوادبیاددستم اون وقت فقط باید30-40تومن بدم پای تمدیداشتراک اینترنت ازآقای واعظی خواهش میکنم یه فکری به حال قیمت ها کنن به خدادیگه نمیتونم نمیتونم
  • هادی چهارشنبه 27 آذر 1392 - 01:12:52
    5 0 پاسخ به این نظر
    عربستان داره اینترنت نسل چهارم میده با سرعت 100مگ با هزینه 32ریال(چیزی حدود 24هزار تومان) در ماه, اونوقت رایتل داره 1گیگ اینترنت 128 کیلو رو میده 12500 تومن. این اعداد کجای منطق شما هست ؟!
  • ولید جمعه 29 آذر 1392 - 15:08:38
    1 0 پاسخ به این نظر
    سلام من 2ماهی که اینترنت مخابرات فارس گرفتم 512 نامحدود اولش سرعت دانلود 64 بهم دادولی الان یک ماهه که سرعتمو اوردن پایین 500بارزنگدزدم 2020 100بارازطریق سامانشون شکایت کردم والا خسته شدم باباگوش شنوایی هست که به مامشترکین گوش بده تاکی ماباید حق وحقوقمون ضایع بشه توروخدا مسعولین عزبز اینترنت مخابرات رودرست کنین
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.