یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد

مهر نوشت: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از تحت پوشش بودن یک میلیون و ۸۰۰هزار خانوار در این نهاد خبر داد و گفت: هفت هزار خانوار نیازمند استان سمنان از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند.

پرویز فتاح که در راس هیئتی برای بررسی وضعیت مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) به سمنان سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه سمنان می تواند با قابلیت هایی که دارد به استان بدون مددجو تبدیل شود، اظهار داشت: فقط هفت هزار خانوار نیازمند این استان از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند.

وی با ابراز خرسندی از هماهنگی و تعامل خوب بین دستگاه های اجرایی و خیران استان سمنان، اظهار داشت: امیدواریم با ایجاد زمینه اشتغال برای مدد جویان، سمنان اولین استان بدون مددجو در کشور معرفی شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از سبک سازی کمیته امداد خبر داد و گفت: در این راستا برخی از اختیارات این نهاد به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

فتاح واگذاری امور به مراکز خیریه و سبک سازی تشکیلات کمیته امداد را از مهمترین اهداف این نهاد برشمرد و اذعان داشت: در حال حاضر شفاف سازی عملکرد از ماموریت اصلی و مهم این نهاد است.

وی شفاف سازی عملکرد در همه دستگاه های اجرایی را ضروری دانست و گفت: خوشبختانه کمیته امداد همیشه در این زمینه مورد اعتماد مردم بوده است، اما با توجه به بعضی اشکالات، باید این اعتماد با برطرف شدن ابهامات و شفاف سازی تقویت شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین با اشاره به بازدید خود از برخی موسسات نیکوکاری استان سمنان و آشنایی با برخی مددجویان این استان، گفت: خوشبختانه هم اکنون شاهد این هستیم که این موسسات به خوبی توانسته اند رسالت اجتماعی کمیته امداد را انجام دهند.

فتاح با اشاره به این مطلب که این واگذاری ها دارای ثمرات مطلوبی بوده است، تاکید کرد: اعتماد مردم مهمترین شاخصه این ثمره بوده است.

وی عملکرد مراکز نیکوکاری در استان سمنان را مطلوب و الگویی مناسب برای توسعه این مراکز در سطح کشور خواند و گفت: کمیته امداد با همکاری و همدلی مردم نیکوکار ایران اسلامی قدمهای بزرگی را در راستای فقرزدایی برداشته است.

نشست با امدادگران شهرستان مهدیشهر، دیدار با آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه استان سمنان، بازدید از ۱۱۲ واحد مسکونی مددجویی سمنان و چند مرکز نیکوکاری، دیدار با محمد وکیلی استاندار سمنان و دیدار با خانواده های مددجویان کمیته امداد در سمنان و سرخه از جمله برنامه های سفر یکروزه پرویز فتاح رئیس کمیته امداد کشور به سمنان بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    انشالا روزی میرسد تا همه کمیته ی شوند لااقل در یک چیز رشد داریم.