صدای اقتصاد نوشت:ارزش سهام لوکارا بلافاصله پس از کشف سنگ 1.111 قیراطی، 32 درصد افزایش یافت. گفته می‌َشود این سنگ بزرگ‌ترین الماسی است که در 100 سال اخیر کشف شده‌است. این کشف باعث افزایش 150 میلیون دلار به ارزش شرکت مربوطه شده‌است.

ویلیام لمب مدیرعامل این شرکت اعلام کرده‌است که نمی‌توان ارزش و اهمیت کشف سنگی با قیراط بالای 1000 در صد سال گذشته را نادیده گرفت. این کشف می‌تواند آغازی برای جستجوهای جدید باشد.

این سنگ قیمتی روز دوشنبه کشف شده‌است و شرکت هنوز تصمیمی برای زمان و مکان فروش آن در بازار نگرفته‌است. لمب در کنفرانسی خبری اعلام کرده‌است که قیمت‌گذاری این الماس در این مرحله غیرممکن است.

او گفته‌است: «هنوز خیلی زود است. ما باید بتوانیم بهترین ارزش را از این سنگ بیرون بکشیم.» او همچنین اظهار کرده‌است که با انبوهی از ایمیل‌های خریداران مواجه شده‌است.

دستگاه‌های بررسی لوکارا برای ارزش‌گذاری این الماس بسیار کوچک هستند به همین خاطر این سنگ به مرکز صیقل سنگ‌های بازار در آنتورپ می‌رود تا مورد بررسی قرار گیرد.

شرکت لوکارا پیش‌تر در همین معدن از دو سنگ سفید قیمتی دیگر رونمایی کرده بود. آن سنگ‌ها هر کدام 813 و 374 قیراط بودند.

مدیرعامل این شرکت اعلام کرده‌است که روانه کردن هر سه سنگ قیمتی به بازار در یک زمان استراتژی غلطی خواهد بود.

این اکتشافات آینده و سرنوشت این شرکت کانادایی را تغییر داده‌است. در حالی‌که این شرکت با ضررها و زیان‌های بسیاری مواجه بود اکنون با این اکتشافات تقریباً تمامی بدهی‌ها و ضررهای خود را پاک کرده‌است.

شرکت لوکارا اعلام کرده‌است که این الماس در معدن کارو واقع در بوتسوانا کشف شده‌است. این معدن از سال 2012 راه‌اندازی شده‌است.

این الماس به کمک جدیدترین فناوری‌ها کشف شده‌است. لمب ادعا کرده‌است که با فناوری‌های قدیمی ممکن بود این سنگ همراه با سنگ‌های غیرقیمتی زیر خاک بماند.

بزرگ‌ترین الماس با ارزش 3.106 قیراط به اسم کالینان دایموند در آفریقای جنوبی و در سال 1905 کشف شده بود.

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =