ایرنا نوشت: رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید روحیه جهادی و انقلابی در جوانان تقویت شود افزود: مسئولان از جمله اعضای خبرگان در پرورش روحیه انقلابی و فطرت اسلامی در جوانان پیشرو باشند.

آیت الله احمد جنتی در مراسم ادای احترام هیات رئیسه و اعضای مجلس خبرگان رهبری به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی، با بیان اینکه مطالعه آثار حضرت امام(ره) روحیه جهاد و انقلابی بودن را در انسان تقویت می کند تاکید کرد: خوشبختانه امروز زمینه تقویت روحیه انقلابی، جهادی و تربیت اسلامی در جوان ها آماده است به شرطی که جوانان صداقت را در سخن و عمل مسئولان ببینند.

وی اضافه کرد: مسئولیت بیت حضرت امام(ره) و رسانه ها از جمله رسانه ملی در این زمینه سنگین است.

جنتی با اشاره به اینکه هنوز بعد از گذشت سال های سال امام(ره) و آثار ایشان را نشناختیم گفت: همه مشتاقان باید وصیت نامه، صحیفه امام، چهل حدیث و سایر آثار ایشان را مطالعه کرده و بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه مصادیق افراد کافر، منافق، مجاهد و مومن که در قرآن وصف شده اند در هر دوره ای از زمان وجود دارد گفت: شخصیت حضرت امام را باید در قرآن جستجو کرد و آیاتی که اوصاف مومنان و مجاهدان را توصیف می کند با شخصیت حضرت امام(ره) تطبیق دارد.

جنتی گفت: یکی از صفات بارز امام(ره) این بود که از هیچ کس جز خدا ترس نداشت.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه پیام های امام راحل امروز نیز زنده بوده و وظیفه مومنان را در برابر دشمنان روشن می کند ادامه داد: ایشان همواره تاکید کرده اند که مسلمانان باید راه و رسم زیست مستقل را بیاموزند همانطور که ایران با رهبری ایشان از دخالت ابرقدرت ها نجات یافته و امروز سرنوشت خود را تعیین می کند.

هیات رئیسه و اعضای مجلس خبرگان رهبری صبح امروز(پنجشنبه) و در پایان سومین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) و قرائت فاتحه، زیارت نامه و نثار تاج گل به مقام شامخ ایشان ادای احترام کردند.

این اجلاسیه عصر چهارشنبه(دیروز) با قرائت بیانیه ای با تاکید بر زنده نگه داشتن شعائر حسینی، بازنگری در سیاست های انتخاباتی بر اساس سیاست های کلی انتخابات، مسدود کردن راه های نفوذ و آگاهی بخشی به مردم و محکومیت همه پرسی در کردستان عراق، به کار خود پایان داد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =