سفیر کشورمان در لندن از برگزاری مراسم امضای قرارداد ساخت نیروگاه بزرگ خورشیدی 600 مگاواتی در ایران خبر داد که یکی از بالاترین حجم قراردادهای سرمایه‌گذاری شرکت‌های انگلیسی در کشورمان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعیدی نژاد در کانال تلگرامی خود نوشت:

پس از چندين ماه مذاكره فشرده، يادداشت تفاهمي كه سال گذشته با موافقت جناب آقاي چيت چيان وزير وقت نيرو ميان آن وزارت و يك شركت انگليسي نهايي شده بود، به قرار داد تبديل شد و رسما از امضاي آن امروز در لندن رو نمايي شد. اين قرارداد ناظر بر ساخت يك نيروگاه بزرگ خورشيدي 600 مگاواتي در ايران ميباشد كه حجم سرمايه گذاري آن بالغ بر 800 ميليون يورو خواهد بود. اين نيروگاه ششمين نيروگاه بزرگ خورشيدي دنيا خواهد بود و قرار است ظرف سه سال ساخته شود.

خوشبختانه با اتخاذ سياست دولت در افزايش سهم انرژي خورشيدي در مجموع سبد انرژي ايران، اشتياق بسياري براي سرمايه گذاري خارجي در حوزه ي انرژي هاي نوين در ايران بوجود آمده است و در همين چارچوب شركت انگليسي نيز با اشتياق كامل به سرمايه گذاري در اين حوزه در ايران مبادرت نموده است. توليد برق با استفاده از انرژي خورشيدي در هر صورت براي ايران با صرفه ميباشد. ضمن آنكه مصرف سرانه برق در ايران بالاست، هر گونه حجم اضافي توليد برق در ايران از انرژي خورشيدي ميتواند به كشورهاي همسايه نيز صادر شود. خوشبختانه هم اقليم ايران و هم توسعه بسيار بالاي صنعت برق و دارا بودن بهترين مهندسين برق دنيا كه در دانشگاههاي داخل تحصيل مي كنند شرايط بسيار مطلوبي را براي توليد برق از انرژيهاي نوين فراهم نموده است، كه ميتواند ايران را به قطب اصلي منطقه و يكي از بزرگترين قطبهاي جهاني مبدل سازد.

و در پايان، رونمايي از اين قرارداد بزرگ كه يكي از بالاترين حجم قرارداد هاي سرمايه گذاري شركتهاي انگليسي در ايران را دارد، تنها يك روز پس از اظهارات تنفر آميز ترامپ در نيويورك، نشانده بي اعتباري اينگونه مواضع نزد كشورهاي اروپايي دارد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    3 1
    این قرارداد خیلی خوشحالم کرد چون گامی ست به سوی دنیای آینده. ممنون آقای بعیدی نژاد.