عدم پرداخت اجاره بهاء موقوفات سبب دین شرعی است

سرپرست اداره اوقاف بروجرد از اعتبار 10 میلیارد ریالی برای آزاد سازی حریم امامزاده جعفر(ع) خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حجت‌الاسلام علی ارکبان با اشاره به وجود قریب به 520 موقوفه متصرفی و غیر متصرفی در این شهرستان اظهار داشت: تعداد موقوفات متصرفی 135 عدد، غیر متصرفی و دارای متولی خاص 12 رقبه و 808 رقبه تجاری و یا زمین‌های مزروعی در این شهرستان وجود دارد که مجموع رقبات این شهرستان را به هزار و 26 رقبه می‌رساند .


وی تعداد مساجد این شهرستان را 300 مسجد در شهر و روستا اعلام کرد که : همچنین 62 حسینیه نیز در سامانه موقوفات ثبت‌شده و تحت تولیت اوقاف درآمده است .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد با اشاره به لزوم اجرای امینانه نیات واقفین عنوان کرد: تمام اجور رقبات به نرخ روز حساب می‌شود اما متأسفانه در بروجرد برخی مستأجران رقبات از 27 سال پیش تاکنون کرایه‌ای پرداخت نکرده‌اند که امر سبب ایجاد دین شرعی برای آن‌ها می‌شود و درمجموع قریب به 400 میلیون تومان از مردم بابت این کرایه‌ها طلبکار هستیم .

ارکبان با اشاره به دعوت از پنج سرمایه‌گذار به شهرستان بروجرد برای سرمایه‌گذاری در املاک وقفی اوقاف بیان کرد: از جمله سرمایه‌گذاری‌های وقفی که منبع درآمد خوبی شده پاساژ کوثر بروجرد است که زمین فاقد سرمایه به‌صورت مشارکتی سرمایه‌گذاری شد و با توجه به ارزش زمین درآمد حاصله از آن به‌صورت شراکتی محاسبه می‌شود .


وی با بیان اینکه نذورات امامزاده جعفر(ع) جوابگوی آزادسازی حریم این امامزاده نیست، تصریح کرد: در این زمینه شهرداری و هیچ‌یک از نهادهای مسئول برای مشارکت در امر آزادسازی حریم این امامزاده پای‌کار نیامدند و به‌رغم اینکه اعلام شد 13 سال پیش‌طرح جامع ارائه داده‌شده اما 13 قدم برای این کار برداشته نشده و نیاز به اعتبارات میلیاردی برای این منظور وجود دارد.


به گفته سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجرد برای آزادسازی حریم این امامزاده در فاز نخست قریب به 10 میلیارد تومان اعتبار برای خریداری املاک مردم به نرخ کارشناسی نیاز است اما درآمد حاصله از این امامزاده جوابگوی حقوق خدام این بقعه هم نمی‌شود بنابراین نمی‌تواند جوابگوی نیاز ساخت‌ و سازها باشد.

 

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =