3هزار دانش‌آموز در 18آموزشگاه استعدادهای درخشان استان مشغول به تحصیل هستند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پروش لرستان در همایش مدیران و معاونین مدارس استعدادهای درخشان کیفیت بخشی به آموزش و آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزان را راهبرد مهم این مدارس عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،  محمد حسین اردشیر در این همایش یک روزه که به میزبانی شهرستان کوهدشت برگزار شد ؛ با بیان این که قریب به 3هزار دانش‌آموز در 18آموزشگاه استعدادهای درخشان استان مشغول به تحصیل هستند،افزود : یکی از مسائلی که در مدارس استعدادهای درخشان مطرح است، بحث کیفیت‌بخشی به امر آموزش در این مدارس است.

وی با بیان اینکه شناسایی دانش آموزان برتر یکی از نیازهای آموزش و پرورش محسوب می‌شود ؛اظهار داشت: در چند سال گذشته با برنامه‌های خوبی که در سطح استان برای این مدارس اجرا شده، مدارس استعدادهای درخشان استان در کسب رتبه های تک رقمی و دو رقمی و زیر هزار کنکور ، المپیادهای علمی و جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی توفیقات خوبی داشتند.

اردشیر خاطر نشان کرد : در میانگین نمرات و درصد قبولی دانش آموزان هم وضعیت خوبی برقرار است و ضرورت دارد به جد این موارد رصدو دنبال شود.

وی در ادامه تصریح کرد : ثبت نمرات مستمر دانش آموزان در ارتقاء فرایند یاددهی یادگیری دانش آموزان و کنترل وضعهیت درسی دانش آموزان نقش بسزایی دارد و نباید نادیده گرفته شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش لرستان هم در این همایش با اشاره به ضرورت برنامه ریزی منسجم و دقیق برای ارتقای کیفیت آموزش در این مدارس گفت : باید با برنامه دقیق روند آموزش و پرورش را ادامه داد وبرنامه ریزی کرد . سیده منصوره شاهرخی افزود : اجرای کارسوق های علمی در این مدارس ، توجه به المپیادهای علمی و جشنواره ها از جمله مواردی است که می تواند به بهبود فرایند آموزش منجر شود . وی توجه به مشاوره تحصیلی دانش آموزان و برنامه ریزی دقیق برای مطالعه آنان را عاملی مهم در توفیق دانش آموزان در کنکورسراسری عنوان کرد و ادامه داد : باید برای موفقیت بیشتر دانش آموزان در کنکور برنامه ریزی کرد و آنان را در این امر مهم یاری داد.

 

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =