مهر نوشت: یک کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: تلفات جاده ای ایران هر ١٠ روز معادل یک زلزله ۷.۳ ریشتری و مشابه زمین لرزه اخیری است که استان کرمانشاه را لرزاند.

شهرام جباری زادگان، افزود: بر اساس آخرین آمار اعلام شده، در جریان زمین لرزه غرب کشور، ٤٤٥ نفر کشته شده و حدود ٩٥٠٠ نفر آسیب دیده اند و در مجموع زلزله ۷.۳ ریشتری اخیر، کمتر از ١٠ هزار کشته و مجروح و مصدوم برجای گذاشته است.

این کارشناس برنامه ریزی شهری با تأکید بر اینکه البته این عدد، رقم بسیار بالایی است، افزود: اما اگر این آمار را با تعداد کشته ها و آسیب دیدگان ناشی از تصادفات رانندگی در کشورمان مقایسه کنیم، به عمق فاجعه انسانی که در جاده های کشور جریان دارد، پی خواهیم برد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی، در نیمه نخست امسال ٨ هزار و ٦٩١ نفر در حوادث جاده ای کشور کشته و ١٧٩ هزار و ٧٩٥ نفر مجروح و مصدوم شده اند، اظهار کرد: به عبارتی، روزانه در کشورمان ٤٦ نفر در سوانح جاده ای کشته می شوند و ٩٦٦ نفر آسیب می بینند.

جّباری زادگان با بیان اینکه روزانه بیش از یک هزار نفر در حوادث جاده ای کشور کشته می شوند یا دچار جراحت شده و صدمه می بینند، تصریح کرد: مجموع کشته ها و آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه، زیر ١٠ هزار نفر است، در صورتی که هر ١٠ روز بیش از ١٠ هزار نفر در جاده های کشور جان خود را از دست می دهند یا آسیب می بینند.

این کارشناس مسائل شهری در پایان با تأکید بر اینکه به نظر می رسد زمین لرزه اصلی در جاده های ایران جریان دارد، خاطرنشان کرد: اینکه تنها در ٦ ماه، حدود ٩ هزار نفر بر اثر تصادفات کشته شده و ١٨٠ هزار نفر مجروح و مصدوم و معلول می شوند، بر روی این فاجعه انسانی چه نامی به جز "زلزله جاده ای" می توان نهاد؟

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =