۱۰ تیتر داغ دنیای آی‌تی از اخراج صدها نفر از تسلاموتورز تا رأی هلندی‌ها علیه ویندوز ۱۰

با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای آی تی در روز دوشنبه 24 مهر 1396 می‌کنیم.

خبرآنلاین:

شماره 1 - تسلاموتورز 400 نفر از نیروی کار خود را اخراج کرد. 33 هزار نفر در تسلا کار می‌کنند. پس از نشست سالانه تصمیم گرفته شد تا 400 نفر، از کارمند جزء تا مدیران ارشد، کنار گذاشته شوند. این در حالی است که 300 نفر دیگر قرار است به زودی اخراج شوند. ارزش کمپانی خودروهای الکتریکی 59 میلیارد دلار است . گفته می‌شود امسال باید 100 هزار خودرو الکتریکی راهی بازار کند.

شماره 2 - تی موبایل و اسپرینت سرانجام با فرمولی خاص در هم ادغام می‌شوند. قرار است این دوکمپانی بدون فروش دارایی به کار خود ادامه دهند تا گیر رگولاتور و مسائل قانونی نیفتند. بنابراین سیستم واگذاری که باعث می‌شود تا با قوانین ضد تراست آمریکا مواجه شود؛ مطرح نخواهد شد.

شماره 3- نمایندگان فیس‌بوک، توئیتر و گوگل روز اول نوامبر به مجلس سنا دعوت شدند تا درباره نفوذ روسیه در مسائل سیاسی آمریکا از طریق شبکه‌های اجتماعی پاسخ دهند.

شماره 4-  دو روز دیگر در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ از نسخه 2.0 دستیار صوتی دیجیتال بیکسبی رونمایی خواهد شد. بیکسبی فعلا به زبان کره‌ای و انگلیسی و روی گلکسی اس 8 و 8 پلاس موجود است و قرار شده تا روی اسپیکرهای هوشمند نیز نصب شود.

شماره 5- باگ موجود در هاستینگ گوددی/ GoDaddy اجازه دورزدن فایروال و تزریق SQL برای هک کردن را به راحتی فراهم می‌سازد. این روزها اکانت ادمین دیتابیس و هش پسورد MD5 به راحتی شکسته می‌شود. محقق امنیتی اهل پاکستان، Touseef Gul این موضوع را ثابت کرده است.

شماره 6- روسیه در تلاش است به طور رسمی واحد ارزی دیجیتالی خود را بسازد. بنابراین در آینده نزدیک روسیه اولین کشوری است که بیت کوئین مخصوص به خود خواهد داشت. نیکلای نیکیفوروف وزیر ارتباطات روسیه این موضوع را تایید کرده است که واحد پول دیجیتالی دولتی خواهند داشت.

شماره 7- جک دورسی موسس و مدیر توئیتر از وضع قوانین جدید بعد از داستان بایکوت کردن توئیتر توسط زنان خبر داد و از تجدید نظر در قوانین موجود که بعضا سخت گیرانه است گفت.

شماره 8- رگولاتور اینترنتی در هلند رای داد مایکروسافت با ویندوز 10 به طور غیر قانونی دیتای کاربران را جمع آوری می‌کند و قوانین این کشور را نقض کرده است.

شماره 9 - آمازون تصمیم گرفته است ابزار ورزشی پوشیدنی هوشمند را به طور مستقل تولید کند. قرارداد با کمپانی‌های تایوانی مانند Makalot Industrial Co و Eclat Textile Co که برای Nike و ... لباس و کفش تولید می‌کنند؛ قدم اول برای این کار است.

شماره 10 - دوربین جدید کانن به نام G1 X Mark II به عنوان اولین دوربین کامپکت مجهز به سنسور APS-C به قیمت 1299 دلار رونمایی شد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =