رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در حمایت از دولت گفت: دولت دکتر روحانی مظلومترین دولت پس از انقلاب اسلامی است و مورد انتقاد ظالمانه کسانی قرار می‌گیرد که حتی دستاوردها و عملکرد مثبت آن نظیر کنترل نرخ تورم را هم زیر سئوال می‌برند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمیته برنامه‌ریزی شهرستان لاهیجان به ریاست فرماندار و با حضور رئیس، معاونین و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان و مسئولین شهری در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در سخنانی به مقایسه بودجه شهرستان لاهیجان از سال ۹۴ تا ۹۶ پرداخت و گفت: بیش از ۲۳ میلیارد تومان در سال ۹۴ اعتبار برای لاهیجان در نظر گرفته شد اما شرایط سخت اقتصادی آن سال باعث شد تنها ۱۱ درصد (حدود ۲٫۵ میلیارد تومان) تخصیص یابد. در سال بعد بیش از ۳۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که تخصیص ۱۵ درصدی (حدود ۵ میلیارد تومان) داشت. اعتبار در نظر گرفته سالجاری نیز حدود ۳۶ میلیارد بوده که تاکنون حدود ۳۷ درصد (حدود ۱۳ میلیارد تومان) تخصیص یافته است. این امر نشان دهنده روند رو به رشد تخصیص‌ اعتبارات شهرستان بوده اما راضی‌کننده نیست.

وی با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد بودجه در اختیار استان قرار می‌گیرد گفت: بیش از ۹۰ درصد بودجه در اختیار مرکز است. کاری که ما به عنوان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان انجام دادیم این بوده که کتابچه‌‌ای بودجه‌ ملّی تهیه کرده و در اختیار نمایندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی گذاشتیم تا از بودجه ملّی، حداکثر امتیازات را جذب کنند. آنها نیز انصافاً تلاش خود را انجام داده‌اند و در حد امکانات و بضاعات کشور تقریباً به نیکی عمل شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گفت: لاهیجان از قدیمی‌ترین مراکز تجمع جمعیتی در ایران است.

وی توجه جدی به میراث فرهنگی، محیط‌زیست و کشاورزی شهرستان لاهیجان را از ضرورت‌های انکارناپذیر قلمداد کرد.

محمدی خطاب به جریانات مختلف گفت: توقعات را به طور غیرمنطقی و فراتر از توانایی‌های کشور بالا نبریم. عدم پاسخگویی به نیاز‌های مردم را به حساب شخص، دولت و یا جریان خاص نمی‌گذارند بلکه کل نظام را لحاظ می‌کنند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های مدیران شهرستانی گفت: شما قابل تحسین واحترامید. زیرا از یک سو فشار کار اجرایی را در طول شبانه‌روز تحمل می‌کنید، از سوی دیگر فاقد امکانات لازم هستید و متأسفانه از سوی عده‌ای هم مورد انتقاد ظالمانه و تهمت افترا قرار می‌گیرید. با این حال از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی‌کنید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در حمایت از دولت گفت: دولت دکتر روحانی مظلومترین دولت پس از انقلاب اسلامی است و مورد انتقاد ظالمانه کسانی قرار می‌گیرد که حتی دستاوردها و عملکرد مثبت آن نظیر کنترل نرخ تورم را هم زیر سئوال می‌برند. در حالی که مراکز ملّی نظیر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز آمار ایران و حتی مراکز جهانی برتحقق این امر صحه گذاشته‌اند.

محمّدی تصریح کرد: دولت با منتقدانی ظالمی روبروست که به هنگام گرانی یک شبه پراید از ۶ میلیون به ۱۵ میلیون، گرانی ناگهانی دلار از۱۰۰۰ به ۳۰۰۰ تومان، افزایش قیمت بنزین از ۸۰ به ۳۰۰ ، ۷۰۰ و ۱۰۰۰ تومان، سکوت اختیار کرده‌ و یا از دولت فلاکت حمایت می‌کردند. اما در مقابل کمترین تغییر قیمت کارشناسی و کنترل شده به نام مردم و انقلاب اعتراض می‌کنند و از درد و ناراحتی مردم می‌گویند.

وی ادامه داد: دولت با منتقدان ظالمی روبروست که در عین آنکه با جهان عدد و رقم بیگانه‌اند و چند عدد ساده را درست ادا نمی‌کنند و قادر به درصدگیری ساده هم نیستند ولی خود را مجاز به اظهار نظر درباره پدیده پیچیده‌ و غامص لایحه بودجه دولت می‌دانند!

محمّدی با تأکید بر پیامدهای مثبت برجام و سیاست خارجی دولت گفت: کسانی که حتی یک کتاب روابط بین‌الملل نخوانده‌اند برای دولت و نظام در عرصه جهانی تعیین تکلیف می‌کنند و همصدا با ترامپ، ارتجاع عرب و اسرائیل، برجام را به عنوان یک میثاق جهانی زیر سوأل می‌برند. برجام آب حیات ایران اسلامی نبوده و نیست. ولی اگر دستاوردهای آن نبود اکنون همه چیز قفل شده بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان ضمن تأکید براستقبال دولت از انتقاد و حتی اعتراض سازنده گفت: منتقدان ظالم مهم نیستند. آنها یا ریشه در منافقان زیرک و یا زاهدان احمق دارند و مردم جنس آنها را می‌شناسند اما انتقادهای نابجای دوستان و مؤمنان که معمولاً ناشی از عدم اطلاع و تدقیق لازم است برای دستگاه‌های مدیریتی آزار دهنده است.

محمدی ضمن استقبال از انتقادهای سازنده گفت: از دوستان و مؤمنانی که تریبون‌های مقدسی در اختیار دارند، تقاضا می‌کنیم که در خصوص اعداد و ارقام و عملکردها، از دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه استعلام کرده تا ناخودآگاه موجب تشویش افکار عمومی جامعه نشوند که این خود موجب سوء استفاده فتنه‌انگیزان خواهد شد. آیا مصداق فتنه نیست که عده‌ای با استناد به حرف تریبون‌های مقدس و با ارائه آمارهای غلط موجب وهن نظام شوند. این رویه علاوه برحرمت شرعی، بار قانونی و حقوقی هم دارد.

وی در پایان گفت: دولت دکتر روحانی علی‌رغم همه تهاجمات ناجوانمردانه با اقتدار کامل و با تعامل و هماهنگی با سایر قوا و زیر سایه مقام معظم رهبری پای وعده‌های خود و مردم ایستاده است. دولت منکر مشکلات نیست امّا با عنایت و توکل به خدا، دعای امام عصر(عج) و تکیه به شهدا و مردم در رفع مسائل و مشکلات اهتمام حداکثری خواهند داشت.

بازدید از پروژه های بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی، تأسیسات فاضلاب شهر، مجتمع فرهنگی و هنری، محل دفن زبابه و زندان از دیگر برنامه های سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان و هیئت همراه به لاهیجان بود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =