«خبرجنوب» نوشت: مدیر گروه بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ادغام نظام مراقبت بیماری های واگیر در طرح تحول سلامت طی سال آینده خبر داد.

دكتر حسين فرامرزي گفت: اين اقدام به منظور تقويت ارايه خدمات به ويژه از نظر كيفي در محيط و گستره جمعيتي بيمارهاي واگير انجام مي گيرد.
وي افزود: نظام تحول سلامت روش متفاوتي دارد كه در ساير حوزهها نيز ميتواند براي ارايه خدمات بهتر مورد استفاده قرار گيرد.
دكتر فرامرزي در ادامه با بيان اين كه هيچ مورد جديدي كه حتي مشكوك به آنفلوآنزاي طيور در فارس باشد مشاهده نكرده ايم، عنوان كرد: مردم هنگام حضور در طبيعت حتي المقدور بايد از نزديك شدن به پرندگان مهاجر و پرندگان تلف شده بپرهيزند و اين مورد را به مراكز بهداشت اطلاع داده و به منظور دريافت داروي پيشگيرانه اقدام كنند. وي گفت: اگر چه يك ماه پيش 2 مورد تلفات طيور در فارس داشتيم اما با اقدامات دانشگاه علوم پزشكي و دامپزشكي استان كنترل شد. دكتر فرامرزي ادامه داد: با توجه به اين كه هر چند در موارد اندك، احتمال انتقال تب كريمه كنگو از دام وجود دارد افراد در صورت گزش كنه و يا تماس با دام و يا فرآوردههاي خوني مربوط به آن هنگام ذبح در صورت بروز تب تا 10 روز پس از مواجهه بايد براي دريافت داروی مناسب به مراكز بهداشتي و درمان مراجعه كنند.
وي يادآور شد: اين نوع تب اگر با علائم خون ريزي دهنده همراه باشد مشكوك به تب كريمه كنگو است و حتماً بايد آن را جدي گرفت و به مراكز درماني مراجعه كرد.
مدير گروه بيماريهاي واگير دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: مردم و مسافران در ايام نوروز در صورت حضور در طبيعت و مواجهه با هر نوع گزش حيواني و يا آسيب از طريق چنگالهاي حيوان بايد براي تزريق واكسن هاري اقدام كنند و قبل از رسيدن به مكان هاي درماني محل گزش را با آب و صابون شست و شو دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =