«خبرجنوب» نوشت: 110 راهنمای گردشگری، مسافران نوروزی در تخت جمشید را هدایت می کنند.

مدير مجموعه ميراث جهاني تخت جمشيد از استقرار 110 راهنماي گردشگري در اين مجموعه جهاني در ايام نوروز خبر داد.
مسعود رضايي منفرد با اشاره به تنوع و تعدد آثار هخامنشي در مجموعه جهاني تخت جمشيد، گفت: با توجه به گستردگي بناي سنگي تخت جمشيد و همچنين استقبال مسافران و گردشگران در ايام نوروز، استقرار راهنمايان گردشگري در اين محوطه باستاني يك ضرورت به شمار مي رود.
به گفته وي، طبق برنامه ريزي ها، امسال 110 راهنماي گردشگري به صورت افتخاري، مسافران و گردشگران نوروزي را در تخت جمشيد هدايت مي كنند. همچنين در اين ايام بيش از 300 هزار بروشور راهنماي گردشگري در اختيار مسافران قرار مي گيرد.
رضايي از آمادگي مجموعه جهاني تخت جمشيد براي استقبال از گردشگران و مسافران نوروزي خبر داد و افزود: با اعتباري بالغ بر 700 ميليون تومان، يكسري فعاليت هاي عمراني در اين مجموعه شامل ساماندهي درب ورودي، نصب تابلوهاي معرفي جديد، همچنين بهسازي سرويس هاي بهداشتي و ساماندهي فضاي سبز صورت گرفته است.
مدير مجموعه جهاني تخت جمشيد در ادامه اين گفت وگو اضافه كرد: گيت ورودي تخت جمشيد به سيستم الكترونيكي مجهز و درب ورودي نيز الكترونيكي شده است.
وي ادامه داد: مسيرهاي جديد گردشگري در مجموعه جهاني تخت جمشيد مشخص شده و درهاي ورودي به كاخ آپادانا نيز در نوروز به روي مسافران و گردشگران باز خواهد شد.
رضايي منفرد از افزايش و تغيير اشياي تاريخي در موزه هخامنشي تخت جمشيد نيز خبر داد و گفت: در تعطيلات نوروزي در اين مجموعه جهاني 2 نمايشگاه تخصصي عكس از جاذبه هاي هخامنشي محوطه باستاني تخت جمشيد برگزار خواهد شد.
مدير مجموعه جهاني تخت جمشيد اضافه كرد: طبق برنامه ريزي هاي به عمل آمده، آئين نوروزگاه در اين مجموعه جهاني برگزار مي شود و مسافران و گردشگران مي توانند از نزديك با آداب و رسوم كهن فارس در ايام نوروز آشنا شوند.
به گفته وي، اين مراسم از دوم تا هفتم فروردين ماه 96 در اين مجموعه جهاني برپا خواهد شد.
رضايي منفرد در ادامه با اشاره به استقبال گردشگران در نوروز از اين مجموعه جهاني، گفت: طبق آمار بليت فروشي در تعطيلات نوروزي 95 بيش از 700 هزار نفر از اين مجموعه ديدن كردند.
وي ادامه داد: به طور متوسط روزانه 60 تا 70 هزار گردشگر در اين ايام از مجموعه جهاني تخت جمشيد بازديد مي كنند كه شلوغ ترين اين ايام، روز نخست و سوم و چهارم فروردين ماه مي باشد.
مدير مجموعه جهاني تخت جمشيد در ادامه افزود: در تعطيلات نوروزي، برنامه هاي فرهنگي متعددي در اين مجموعه جهاني برگزار خواهد شد. همچنين مراسم تحويل سال نو نيز در اين مجموعه با اجراي برنامههاي شاد فرهنگي و پهن كردن سفره هفت سين برگزار
خواهد شد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =