۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴

«خبرجنوب» نوشت: رازگشایی از قتل یک مرد پس از هشت سال، قتل عام کارگران یک ساختمان نیمه کاره و... از مهمترین پرونده های حوادث این استان از دی ماه تا اواخر اسفند ماه به شمار می رود.

اولین روز دی ماه در حالی آغاز شد که یک قاتل پس از هشت سال به دام افتاد.تحقيقات در اين پرونده از هشت سال قبل شروع شد. در آن روز گزارش مرگ اسرارآميز مردی جوان در اختيار بازپرس کشیک قرار گرفت و او همراه تيم تجسس در محل حادثه كه خیابانی در شیراز بود، حاضر شدند. تحقيقات حكايت از اين داشت كه این مرد جوان توسط فرد یا افرادی غافلگیر شده و با اصابت گلوله به قتل رسیده است.تا اینکه پس از هشت سال ماموران توانستند متهم را دستگیر کنند.
قتل عام کارگران یک ساختمان نیمه کاره در خواب
دو مرد افغانی در ساختمانی نیمه کاره زمانی که خواب بودند به طرز هولناکی به قتل رسیدند و یک نفر زخمی شد.
بررسی هاي قضایی و پلیسی در خصوص این جنایت نشان می داد که هر سه نفر در خواب غافلگیر شده بودند.
بررسی های پلیسی حکایت از این داشت که اختلاف این سه مرد به افغانستان
بر می گردد و تحقیقات برای دستگیری قاتل یا قاتلان ادامه دارد.
ربودن پسر 13 ساله در شیراز
در این پرونده ماجرا از اين قرار بود كه بعدازظهر 23 آذرماه سال جاری مردي به یکی از كلانتري های شیراز رفت و از ناپديد شدن پسر13سالهاش خبر داد. درحاليكه مأموران پليس تحقيقات خود را درخصوص پيدا كردن ردي از پسربچه گم شده شروع كرده بودند، تيمي از كارآگاهان با دستوراسدی بازپرس شعبه 17 دادسرای جنایی شیراز اکیپی از پلیس آگاهی، مأمور شناسايي كودكربايان فراري شدند .12 روز از ربودن این پسر 13 ساله می گذشت اما همچنان تحقیقات بی نتیجه مانده بود تا اینکه روز یک شنبه پنجم دی ماه خانواده گروگان طی تماس تلفنی با پلیس و بازپرس پرونده مدعی شدند که فرزندشان به خانه برگشته تا اینکه یکی از آدم ربایان دستگیر شد و متهم دیگر که عرصه را بر خود تنگ دیده بود با مراجعه به دادسرا خود را معرفی کرد.
قتل فجیع یک زن توسط مادرشوهرش
مادرشوهری عروس خود را با ضربات ساطور به قتل رساند.
در این ماجرا زنی با مراجعه به پاسگاه انتظامی بخش شیبکوه جزئیاتی از زخمی شدن عروسش را اعلام کرد. این زن در خصوص این ماجرا به پلیس گفت: برای انجام کاری از منزل خارج شده و چند ساعتی
آنجا نبودم.
پس از چند ساعت که به خانه آمدم متوجه شدم عروسم غرق در خون روی زمین افتاده و از ناحیه سر به شدت مجروح شده است. ماموران پس از حضور در محل دریافتند ادعاهای این زن صحت دارد از این رو پیکر بی جان عروس جوان را به بیمارستان منتقل کردند.ماموران در بازرسی از محل یک قبضه تبر تازه شسته شده و يك پیراهن خونی را در وسایل شخصی زن میانسال کشف كردند.در تحقیقات این مادر شوهر دچار تناقض گویی شد و در نهایت به مجروح کردن عروسش با استفاده از تبر حین مشاجره لفظی اقرار کرد. در حالی که عروس جوان در کما بود پزشکان از وی قطع امید کردند در نهایت با مرگ این زن مسير تحقیقات وارد مرحله تازه ای شد.
فجیع ترین جنایت شیراز
فجیع ترین جنایت شیراز در حالی رقم خورد که مادري نوزاد 5 ماهه خود را به طرز فجیعی به قتل رساند.در دی ماه وقوع یک جنایت هولناک در ساختمانی در یکی از خیابان های شیراز به مأموران کلانتری اعلام شد. ماموران پس از حضور در محل جسد سوخته نوزاد 5 ماهه ای را مشاهده کردند.با توجه به قتل فجیع این نوزاد 5 ماهه در گهواره پرونده ای تشکیل و تحقیقات آغاز شد و ماموران دریافتند این زن به دليل افسردگي شديد پس از زايمان و بيماري رواني کودک خود را به قتل رسانده است.
ارائه خدمات درمانی به مددجویان زندان؛ مجازات دخالت در امور پزشکی
با حکم دادگاهی در استان فارس پزشک عمومی که به دخالت در امور تخصصی پزشکی محکوم بود با رأی قاضی پرونده موظف به ارائه خدمات درمانی در زندان های شیراز شد.متهم این پرونده به اتهام دخالت در امور تخصصی پزشکی بدون داشتن مجوز های لازم، تحت پیگرد قرار گرفته بود.
سرقت مسلحانه شبانه از سوپرمارکت ها
در این ماجرا اعضاي اين گروه مخوف در يك هفته از ساعت 23 تا يك بامداد به 6 سوپرمارکت و میوه فروشی در شیراز دستبرد زدند و وجوه نقدي کمی سرقت كردند.اعضاي اين گروه به خيال اينكه مو لاي درز نقشههاي گانگستريشان نميرود به دزديهاي مسلحانه خود در شیراز ادامه دادند.
يكي از آنها اسلحه ژ3 در دست داشت كه با آن صاحب سوپرماركت را تهديد می کرد. در ادامه يكي از سارقان خودش را به پشت دخل می رساند و تمامي پولهاي موجود در آن را سرقت می کرد.
در بررسيهاي تخصصي سرانجام سرنخي از دزدان بهدست آمد. هر چهار سارق مسلح شناسايي و دو نفر از آنها بازداشت شدند. اعضاي اين گروه مخوف انگيزه خود از اين سرقتها را مشكلات مالي اعلام كردند.
خواســتگاری پر دردسر
دراین پرونده برادران یک دختر خواستگار خواهرشان را ربوده و وی را تهدید به مرگ کردند.صبح هشتم دي ماه زن و مرد ميانسالي به كلانتري 26 رحمت شيراز رفتند و از ناپديد شدن پسر 24 سالهشان خبر دادند.
پدر این جوان به مأموران گفت: پسرمان صبح براي انجام كاري از خانه بيرون رفت و قرار بود خيلي سريع بازگردد اما بعد از چند ساعت از او خبري نشد.
با اظهارات والدين پسرجوان پروندهاي در اين خصوص تشكيل و تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي دست به كار شدند تا پرده از راز اين آدمربايي بردارند.در روند رسيدگي به اين پرونده و پرس وجو از خانواده پسرجوان، مأموران متوجه شدند كه آنها با يكي از آشنايانشان از مدتي قبل دچار اختلاف خانوادگي بوده و چند بار از سوي آنها تهديد شدهاند.با توجه به تهديدهاي آدمربايان جان پسرجوان در خطر بود به همين خاطر كارآگاهان با حضور در روستاي مورد نظر گاوداري را زير نظر قرار گرفتند.
آنها متوجه رفت وآمدهاي مشكوك دو پسرجوان به اين مكان شدند كه با شناسايي هويت دو پسرجوان 27 ساله و 30 ساله مشخص شد كه آنها اعضاي همان خانوادهاي هستند كه از مدتي قبل با گروگان و خانوادهاش اختلاف پيدا كرده بودند.با دستگيري يكي از متهمان مأموران به جستوجو ادامه دادند تا اينكه سرانجام گروگان را كه با دست و پاي بسته در يك اتاق كوچك زنداني شده بود پيدا و آزاد كردند. متهمان در تحقیقات مدعی شدند این جوان به خواستگاري خواهرشان رفته اما خانواده آنها با اين وصلت موافق نبودند و به آنها جواب منفي داده اند اما اين جوان پايش را در يك كفش كرده و مدام درخواستش را تكرار ميكرده از این رو وی را ربوده اند.
قتل فجیع مرد غریبه
در این پرونده مردی با همدستی همسر و پسرخاله اش، مرد دیگری را به قتل رسانده و جسد را در صندوق عقب خودرواش گذاشته و با 40 لیتر بنزین آتش زد.این سه متهم که در کمتر از 72 ساعت با کار اطلاعاتی گسترده دستگیر شده بودند، مدعی شدند قربانی را به دلیل مسائل اخلاقی به قتل رسانده اند.
دستگیری سارقان مسلح منزل
اعضای یک باند سرقت مسلحانه که در شیراز شبانه وارد منازل می شدند و سرقت می کردند، دستگیر شدند.
در پرونده دیگر اعضاي اين گروه مخوف در چند روز به دو منزل در شیراز دستبرد زدند و وجوه نقد، طلاجات و اموال باارزش را سرقت كردند. این سارقان با تهدید اسلحه دست به سرقت از این منازل زده بودند.در بررسيهاي تخصصي سرانجام سرنخي از دزدان بهدست آمد. هر دو سارق مسلح شناسايي و بازداشت شدند.
خواستگار شکست خورده، هم خودش را کشت و هم دختر مورد علاقهاش را!
در این پرونده جنایی نیز پسرجوان وقتی از خانواده دختر مورد علاقه اش جواب منفی شنید، هم جان دختر را گرفت و هم جانش خودش را!آنها با نقشه قبلی به زمین های اطراف شیراز رفته و ابتدا مرد جوان دختر مورد علاقه اش را به قتل رساند و پس از آن اسلحه را به سمت خود گرفت و با شليك يك گلوله به زندگي خود پايان داد.
دستگیری سارق خودروهای لوکس
دراین پرونده سارقی برای سرقت خودروهای لوکس از ترفند خاصی استفاده میکرد. او خودروهای خارجی را در کمتر از سه دقیقه و ایرانی را کمتر از 30 ثانیه به سرقت می برد. این سارق در بازجویی ها به سرقت اعتراف کرد و مدعی شد که بیش از 300 خودرو شاسی بلند و داخلی را در استانهای کشور به سرقت برده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =