«خبرجنوب» نوشت: عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: حوادث رانندگی از مهمترین علل افزایش تعداد معلولان در استان فارس و شهر شیراز است.

دکتر علی ناصری با حضور در مدرسه نابینایان شوریده شیرازی، گفت: حدود نیم میلیارد نفر از مردم جهان دچار معلولیتهای جسمی، حرکتی و ذهنی هستند و 80 درصد معلولیتها در کشورهای در حال توسعه ايجاد میشود.
وی با اشاره به تاثیر حوادث رانندگی بر افزایش تعداد معلولان جسمی و حرکتی در استان فارس، گفت: در 8 ماه اول امسال 129 نفر در حوادث رانندگی در شیراز جان باختهاند که 25 نفر آنان دانشآموز بودهاند.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شیراز اضافه كرد: طی این مدت حدود 300 نفر در شیراز بر اثر سوانح رانندگی دچار معلولیت شده اند.
ناصری اضافه کرد: به نظر میرسد ارتقاي فرهنگ رانندگی و کاهش حوادث در این بخش، تاثیری مهم بر جلوگیری از افزایش تعداد معلولان دارد. لیلا دودمان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: نامگذاری سوم دسامبر بهعنوان روز جهانی معلولان، با هدف ارتقاي آگاهیهای مردم نسبت به وضعیت اعضای جامعه معلولان انجام شده است. وي با تاکید بر لزوم توجه جدی به وضعیت معلولان در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، درد مشترک معلولان را توجه به آنان نه از باب احترام یا دلسوزی، بلکه برای رفع مشکلات آنان دانست و گفت: باید به معلولان مجال داده شود تا شرایط را برای حضور و فعالیت خود در ابعاد مختلف فراهم کنند. دودمان ایجاد فضاهای شهری مناسب برای تردد و انجام فعالیت معلولان را یک ضرورت برشمرد و گفت: از مهمترین نيازهاي معلولان، فراهم شدن بستری برای رفع نیازهای معیشتی است. تمامي معلولان یک اِستیوِن ویلیام هاوکینگ درون خود دارند و باید تلاش کنند که آن را یافته و فعال کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =