حامی: بداخلاقی‌ها و توهین هواداران من را از فوتبال دور کرد

خواننده مطرح پاپ کلاسیک مهمان ما در کافه خبر بود و از علایق ورزشی خود گفت.

زاوش محمدی: حامي پس از چند سال دوري دوباره سال گذشته به سطح اول موسيقي كشور بازگشت و موفقيتي چشمگير داشت. او كه از كودكي به دليل شغل پدرش به استاديوم آزادي مي‌رفت، علاقه زيادي به فوتبال و بسكتبال دارد. حامي از وضعيت اين روزهاي فوتبال ايران ناراضي است و مي‌گويد بعضي بي‌اخلاقي‌ها، ورزش و مخصوصاً وضعيت فوتبال ايران را به چالش كشيده است:

* شما در كنار خوانندگي چند سال هم عضو تيم فوتبال و بسكتبال هنرمندان بوديد. توضيح مي‌دهيد چطور شد كه وارد دنياي ورزش شديد؟

اين موضوع به سال‌ها قبل برمي‌گردد. زماني كه پدر من مدير مجموعه ورزشي آزادي بود و از آن زمان من تمام بازي‌هايي كه در اين استاديوم برگزار مي‌شد را تماشا مي‌كردم. آن دوران هم پرسپوليس در استاديوم آزادي بازي مي‌كرد و استقلال در امجديه. من از آن زمان خاطرات زيادي دارم مخصوصاًٌ بازي پرسپوليس و هما كه پرسپوليس 6 گل زد. همچنين پدرم مربي فوتبال بود و به همين دليل من هم علاقه زيادي به فوتبال پيدا كردم.

* اين موضوع باعث نشد تا شما فوتباليست شوي؟

فوتبال براي من يك تفريح و سرگرمي بزرگ بود. در كودكي هميشه خانه بودم و اهل بيرون و كوچه نبودم و همچنين به دليل فيزيك ضعيفم نتوانستم عملكرد خوبي در فوتبال داشته باشم و به همين خاطر هميشه دروازه‌بان بودم اما به مرور زمان كه وضعيت بدني بهتري پيدا كردم، علاقه‌ام به ورزش بيشتر شد و به خاطر قد بلندم جذب بسكتبال شدم. مدتي در تيم انتظام زير نظر حميد كاشاني بازي كردم. بعد از آن سربازي رفتم و جذب موزيك شدم تا اينكه تيم فوتبال و بسكتبال هنرمندان تشكيل شد و در چند بازي تيم هنرمندان را همراهي كردم اما سال گذشته از ناحيه زانو دچار مصدوميت شدم و بازي نكردم.

* تيم مورد علاقه‌ات در اين سال‌ها كدام تيم بود؟

من به خاطر تيري آنري طرفدار آرسنال بودم. آن تيم هم تميز بازي مي‌كرد و ليگ برتر انگليس را هر روز تماشا مي‌كردم. جالب اينجاست كه آن روزها بارسلونا و رئال‌مادريد آن‌قدر پرطرفدار نبودند و مردم بيشتر طرفدار منچستريونايتد، بايرن‌مونيخ و ليورپول بودند. به خاطر فرگوسن هم كمي علاقه به منچستر داشتم اما در دوران نوجواني و جواني مثل همه هم‌نسل‌هايم طرفدار آرژانتين و مارادونا بودم. در سال‌هاي اخير به دليل فوتبال منطقي و تكضرب هوادار آلمان هستم و دوست داشتم در جام جهاني و رقابت‌هاي ديگر تيم ملي آلمان قهرمان شود اما اين روزها به دليل اتفاقاتي كه در قرعه‌كشي جام جهاني و ليگ قهرمانان رخ داد و همچنين سياست‌ها و آلودگي‌هايي كه در فوتبال ما وجود دارد، از فوتبال كمي فاصله گرفتم و اين موضوع آزارم مي‌دهد. حتي بازي ايران و آرژانتين را هم نگاه نكردم.

* شما كه آن‌قدر با دقت فوتبال اروپا و جهان را پيگيري مي‌كردي، بازيكن مورد علاقه‌ات چه كسي بود؟

به نظر من زيدان بزرگترين فوتباليست چند دهه اخير است. نوع بازي، خصوصيت اخلاقي و شخصيت اين آدم فوق‌العاده بود. زيدان يك رهبر بود و همين خصوصيت را هم در رئال تكرار كرد.

* اين روزها هواداران فوتبال طرفدار مسي و رونالدو هستند. حميد حامي كدام بازيكن را انتخاب مي‌كند؟

من رونالدو را انتخاب مي‌كنم. رونالدو فيزيك بدني و استايل خيلي خوبي دارد و نوع فوتبال بازي كردنش را مي‌پسندم. به نظر من رونالدو در اين سال‌ها زحمت كشيد تا به اينجايي كه امروز هست، برسد و اين براي من قابل تقدير و ارزش‌گذاري است. مسي تكنيكي است و اين تكنيك به دليل ذات آرژانتيني‌ بودنش است اما رونالدو براي رسيدن به جايگاهش تلاش كرده است.

* وضعيت فوتبال ايران را در اين سال‌ها چگونه مي‌بينيد؟

به نظر من فوتبال ايران در سال‌هاي دور جذابيت و صفاي بيشتري داشت. يادم است آن زمان‌ها هم كل‌كل بين هواداران وجود داشت اما هيچ‌وقت به يكديگر توهين نمي‌كردند ولي اين موضوع اين روزها آن‌قدر در فوتبال ما زياد شده كه وقتي گاهي پاي تماشاي فوتبال مي‌نشينم حس بدي به من دست مي‌دهد.

* در دهه 70 همه نوجوان‌ها يك اسطوره فوتبالي داشتند. از فرشاد پيوس تا علي دايي و كريم باقري و خداداد عزيزي. بازيكن مورد علاقه حميد حامي چه كسي بود؟

بازي‌هاي فرشاد پيوس، محسن عاشوري، حميد درخشان، بهروز سلطاني، چنگيز و فريبا را يادم هست و بازيكنان خوبي بودند اما اوج اسطوره‌سازي براي من زماني بود كه عابدزاده وارد فوتبال شد. عابدزاده تنها بازيكني بود كه متعلق به رنگ خاصي نبود. هم هواداران پرسپوليس و هم استقلالي‌ها او را دوست داشتند و يك كاپيتان تمام‌عيار بود. بعد از عابدزاده، علي دايي، خداداد عزيزي، كريم باقري، مهدي مهدوي‌كيا و علي كريمي تبديل به اسطوره‌هاي فوتبال ايران شدند و هرجا مي‌رفتيم، پوستر آنها را همه جا مي‌ديديم اما يك نكته جالب بگويم كه علي كريمي حقيقتاً تكنيكي‌ترين فوتباليست تاريخ ايران است. به نظر من علي كريمي توانايي بازي در رئال‌مادريد را داشت و اگر يك مشاور خوب در كنارش بود، او بزرگترين اسطوره فوتبال آسيا و ايران مي‌شد.

* وضعيت تيم ملي و حضور كارلوس كي‌روش را در فوتبال ايران چگونه ديديد؟

خدا را شكر به دليل حضور و مديريت خوب آقاي كي‌روش چند سالي است كه فوتبال ملي ما سر و سامان گرفته و براي اولين بار در تاريخ، براي دومين بار پياپي در حال صعود به جام‌جهاني هستيم و به نظر من همه اين موفقيت‌ها به مديريت كي‌روش برمي‌گردد. او نشان داده مربي بزرگي است و فرگوسن بارها از او به عنوان جانشينش در منچستر ياد كرده بود.

 

41256

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =