مخالفان سوری به روزنامه القدس العربی چاپ لندن گفتند که امارات و روسیه محمد دحلان از رهبران سابق جنبش فتح را مسئول ارائه طرح هایی برای پایان دادن به درگیری ها در سوریه با دو گزینه کردند.

 

این منابع به القدس العربی گفتند که گزینه اول پیش روی مخالفان ابقای اسد تا سال 2021 میلادی (4 سال دیگر) و با اختیارات محدود و اعلام تشکیل شورای نظامی با بالاترین اختیارات و ایجاد امنیت و فراهم کردن محیطی برای زندگی سیاسی قانونی (اعلام قانون اساسی و انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی) است.

این منابع گزینه دوم را انتخاب سریع ریاست جمهوری و پارلمانی با نظارت سازمان ملل و مشارکت بشار اسد در انتخابات با شروع سال جدید عنوان کردند.

منابع مخالف معتقدند که گزینه های مطرح شده اقدامی جهت پیشرفت در حل مسایل سوریه است و از حمایت آمریکا برخوردار نخواهد بود.

محمد دحلان از رهبران سابق جنبش فتح که در سپتامبر گذشته در مذاکرات آستانه در کنار رندا قسیس رئیس نشست سیاسی آستانه نزدیک به مسکو نشسته بود، سوالات زیادی را درباره محتوای جلسه بین آنان مطرح کرد.

دور هفتم مذاکرات صلح سوری در شهر آستانه طی روزهای ۳۰ الی ۳۱ اکتبر سال جاری میلادی (هشتم و نهم آبان) برگزار می شود.

وزارت خارجه قزاقستان با انتشار بیانیه ای در همین خصوص اعلام کرده که کشورهای تضمین کننده آتش بس در سوریه به توافق رسیده اند تا هفتمین نشست بین المللی (آستانه) در خصوص سوریه در تاریخ ۳۰ الی ۳۱ اکتبر برگزار شود.

در بیانیه وزارت خارجه قزاقستان آمده است: گفت وگوهای این دوره نشست آستانه با هدف توافق بر سر فراهم آوردن (مقدمات) ایجاد یک کارگروه برای پیگیری توافق بر سر آزادی زندانیان و گروگان ها، بازگشت نظامیان متواری و جستجو برای گمشدگان خواهد بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =