معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ضرورت ساماندهی وضعیت خبرنگاران استان گفت: ساماندهی خبرنگاران به نفع خود آنان است چرا که عدم ساماندهی منجر به افزایش تعداد خبرنگارانی خواهد شد که با این حرفه آشنایی ندارند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، شیرزاد بسطامی با بیان اینکه آسیبی که گریبانگیر جامعه خبرنگاری شده این است که تمایزی بین بازاریاب و خبرنگار قائل نشدیم،اظهارکرد: روزنامه‌نگار تعریف اعم و خبرنگار تعریف اخص دارد.

وی اضافه کرد: در روز خبرنگار امسال مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی قول دادند که خبرنگاران را ساماندهی کنند تا آنان به جایگاه اصلی خود بازگردند.

بسطامی با اشاره به اینکه درراستای ساماندهی خبرنگاران با تهران مکاتباتی انجام شد و چهار مشخصه را با اصحاب رسانه تعیین کردند که براساس آن خبرنگار باید یک سال رزومه کاری خبرنگار داشته باشد، دارای بیمه و مدرک لیسانس بوده و عضو خانه مطبوعات باشند، بیان کرد: از مجموع ۳۵۰نفر مدعی خبرنگاری که بخش عمده‌ای از آنان بازاریاب بودندو فصل تمیزی بین بازاریاب و خبرنگار وجود نداشت.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: با تشکیل کارگروه مشورتی مطبوعات که متشکل از پیشکسوتان مطبوعات استان با سه جریان فکری و روند و زیبایی شناختی متفاوت بودند تشکیل شد، همچنین یک نفر از خانه مطبوعات و یک نفر کارشناس امور مطبوعاتی نیز حضور داشتند، با مدیران مسئول تماس گرفته شد تا نیروهای خود با۴ شاخصه‌ مذکور به اداره کل ارشاداستان معرفی کنند.

وی گفت: از مجموع ۳۵۰ نفر مدعی خبرنگاری ۷۰نفر معرفی شدند و در مرحله نخست از بین این افراد ۳۱نفربه عنوان خبرنگار انتخاب شدند و انتخاب ۱۶نفر دیگر منوط به برگزاری آزمون هستند و آنانی که مدارک خود را ارائه نکرده بودند و مدارک خود را تحویل دادند.

بسطامی اضافه کرد: از مجموع ۱۶ نفر مذکور قریب ۱۰تا۱۲نفر در آزمون شرکت کردند و ۵تا۶ نفر به ۳۱نفر منتخب اضافه شدند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه خوشبین هستیم در گام اول مضاعف بر مدیران مسئول که نظم در انتشار دارند و ضریب کیفی آنها بالای ۴۰ است و این مدیران و ۶۰نفر خبرنگار به عنوان خبرنگار عادی معرفی کنیم، افزود: نهایتا لیستی از خبرنگاران مورد تایید ارشاد استان تهیه و تحویل استانداری خواهیم داد تا به ادارات زیرمجموعه خود اعلام کند تا در بحث‌های خبری براساس لیست مذکور از خبرنگاران دعوت به عمل آید.

 

 

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =