کمپوست استفاده شده در پارک بانوان اراک بنا بر آزمایشهای صورت گرفته در آزمایشگاه مورد اعتماد سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری اراک فاقد استانداردهای لازم است و باید به سرعت جمع اوری شود .

 پیمان رشیدی در گفتگو با خبرآنلاین گفت : کمپوست استفاده شده در پارک بانوان اراک بنا بر آزمایشهای صورت گرفته در آزمایشگاه مورد اعتماد سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری اراک فاقد استانداردهای لازم است و باید به سرعت جمع اوری شود .
عضو شورای شهر اراک گفت : بنا بر آزمایش انجام شده کمپوست مورد استفاده که از خرد کردن زباله های جمع آوری شده تهیه شده است دارای آلودگی قارچی است و سه نوع قارچ که یکی از آنها فوق العاده خطرناک می باشد در آن مشاهده شده است که می تواند محیط را نیز آلوده کند و باعث بروز بیماریهای خطرناک گردد و علاوه بر آلودگی قارچی این کمپوست حاوی بیش از 22 درصد شیشه می باشد که به هیچ وجه قابل تجزیه و بازگشت به محیط نمی باشد .
مهندس رشیدی افزود : وجود 4 درصد انواع پلاستیک و همچنین 2.2 درصد منسوجات به هیچ وجه مورد پذیرش نیست و نشان از بی کیفیتی و غیرقابل استفاده بودن این کمپوست می دهد .
پیمان رشیدی همچنین افزود : بنا بر آزمایش صورت گرفته میزان برخی مواد معدنی در این کمپوست چندین برابر حد مجاز است که باعث تخریب ریشه گیاه و در نهایت خشک شدن درختان می شود .
عضو شورای اسلامی شهر اراک در پایان یادآور شد : در بازدیدی که حدودا ده روز پیش از محل پارک بانوان داشتم در تذکری به رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری و شهردار اراک خواستار عدم استفاده از این کمپوست شدم ولی متاسفانه این کمپوست با توجه به نتایج آزمایشهایی که نشان دهنده آلودگی آن است همچنان مورد استفاده واقع می شود .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =