چهارمحال و بختیاری در صدر جدول استان های فعال فراهم آوری عضو پیوندی در کشور

مسئول واحد فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد،‌ از قرار گرفتن ۱۵ نفر از بیماران کلیوی این استان در لیست انتظار پیوند خبر داد و افزود: این افراد با توجه به زمان قرار گرفتن در نوبت و وضعیت بیماریشان در صورت معرفی شدن گزینه مناسب برای پیوند، تحت عمل جراحی پیوند کلیه قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل ازوب دا ، زهرا سیاح با اشاره به ترویج فرهنگ اهدای عضو به عنوان اقدامی خداپسندانه برای هديه زندگي دوباره به بيماران نيازمند پيوند عضو در چهارمحال و بختياري افزود: تيم پيوند اعضاي اين استان از سال ۱۳۸۲ فعاليت خود را آغاز و تا کنون در صدر جدول استان هاي فعال فراهم آوري عضو پيوندي در کشور قرار گرفته است.


به گفته وی، بخش پیوند کلیه بیمارستان آیت اله کاشاني شهرکرد از آذرماه سال ۱۳۹۴ با پيشرفته ترين امکانات راه اندازي و تا کنون ۳۰ عمل جراحي پيوند بصورت موفقيت آميز در اين بخش انجام شده است.


سیاح تصریح کرد: با توجه به مهارت تیم پزشکی، امکانات و سطح خدمات مرکز آموزشی و درماني آيت اله کاشاني با فراهم شدن امكان پذيرش بيماران كليوي از ساير استان ها براي انجام عمل جراحي پيوند، تاكنون ۲ بيمار غيربومي با اهداي عضو از بيماران مرگ مغزي در اين مركز تحت جراحي پيوند كليه قرار گرفته اند و يك كليه از استان يزد به اين بيمارستان منتقل و به بيمار هم استانيمان پيوند زده شد.


مسئول واحد فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد،‌ تمامی خدمات مربوط به پذيرش، انجام عمل جراحي پيوند و بستري بيماراني که تحت پيوند کليه قرار مي گيرند را ۱۰۰ درصد تحت پوشش بيمه و رايگان اعلام کرد و افزود: هر بيمار پس از انجام پيوند حدود ۲۰ روز در بخش پيوند بستري مي شود.


به گفته وی، بخش پیوند بیمارستان آیت اله کاشانی شهرکرد در حال حاضر همزمان قادر به ارائه خدمت به ۴ بيمار مي باشد.
سیاح تعداد بیماران مرگ مغزی که اهدا عضو شده اند از ابتدای سال جاری تا کنون را ۲۹ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: امسال با انجام ۱۴ مورد پيوند کليه، بالاترين آمار پيوند کليه را در طي سال هاي اخير در استان داشته ايم.


وی گفت: در سال جاری ۳۴ کلیه از بیماران مرگ مغزی اهدا شد که ۲۰ مورد آن به شيراز و اصفهان منتقل شده است.


سیاح افزود: هم اکنون یک متخصص جراحی پیوند کلیه، ۴ فوق تخصص نفرولوژي و از اساتيد با ارزش استاني در بخش پيوند کليه مرکز آموزشي و درماني آيت اله كاشاني شهركرد مشغول به خدمت هستند.


وی اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری جزء معدود استانهایی است که از بخش خصوصي دياليز با ۹ تخت و جديد ترين و پيشرفته ترين امکانات برخوردار است و به ۴۰ بيمار بصورت کاملاً رايگان خدمت ارائه مي نمايند.


مسئول واحد فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد،‌ در ادامه به حمایت هاي انجمن حمايت از بيماران کليوي اشاره داشت و افزود: تامين هزينه اياب و ذهاب بيماران نيازمند دياليزي و تامين داروها و انجام آزمايشات و داروهاي پيوندي و حمايت معنوي از اين بيماران از جمله خدمات انجمن است.


گفتنی است  ،‌۲۳ لغایت ۳۰ابان ماه بعنوان هفته حمایت از بیماران کلیوي نامگذاري شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =