تسنیم نوشت:

رئیس فراکسیون سبزهای آمان در پارلمان اروپا که اخیرا از طرف روسیه از سفر وی به این کشور جلوگیری به عمل آمد گفت که روسیه تصمیماتی برای تهیه یک لیست سیاه علیه سیاستمداران اروپایی و ممانعت از سفر آنها به این کشور دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "ربکا هارمس" رئیس فراکسیون حزب سبز پارلمان اروپا که روز پنج شنبه در فرودگاه مسکو متوقف شده و اجازه ورود به روسیه را نیافت در گفتگو با روزنامه "تاگس اشپیگل" درباره اینکه چه چیزی در پشت این اقدام روسیه قرار دارد گفت: من می خواستم همراه با سازمان های حقوق بشری روسی و لهستانی پرونده یک خلبان اوکراینی به نام " نادیا ساوچنکو" که متهم به جاسوسی بود را مورد ارزیابی قرار دهم. این یکی از دلایلی بود که سفر من از نظر روسیه مطلوب نبود.

وی افزود: اما مسائل سیاسی بزرگتری در پشت این مسئله قراردارد. بدیهی است که در مسکو یک تصمیم گیری برای اعلام یک لیست سیاه که "فهرست ایست" نامیده شده است وجود دارد و روی این لیست ردیف کاملی از سیاستمداران اروپایی باید قرار گیرند که دیگر نباید به روسیه سفر کنند.

"ربکا هارمس" در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که دلایل سازمان های روسی برای جلوگیری از سفر من به روسیه واضح است. من در یک گفتگوی آخر کوتاهی که با یکی از کارکنان وزارت امور خارجه روسیه در فرودگاه مسکو داشتم در برابر این پرسش قرار گرفتم که آیا با تحریم های اقتصادی علیه روسیه موافقم و من هم پاسخ دادم که این به خوبی شناخته شده و هیچ رازی نیست. این کنسول از وزارت امور خارجه روسیه پس از آن به من گفت که نگاه کنید شما این دلیلی برای تحریم روسیه علیه شما است.

این سیاستمدار بلند پایه اروپایی در پاسخ به این پرسش که چند نفر روی لیست سیاه روسیه علیه اروپا قرار دارند گفت: ما آن را نمی دانیم. این اطلاعات به سفارت آلمان در مسکو ارائه نشده است. تلاش برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در حال انجام است. اینکه من روی این لیست قرار دارم با توجه به اتفاق اخیر مشخص شده است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو بر لزوم غیر وابستگی اروپا به منابع انرژی روسیه تاکید کرده و گفت که ما عملا به یک استراتژی انرژی اروپایی مشترک نیاز داریم. ایده یک اتحادیه انرژی اروپایی باید در مخالفت با سیاست های روسیه شکل گیرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =