جمع آوری بانک اطلاعاتی از ساختمان های عمومی و اداری فرسوده و نامطمئن باید مورد توجه دستگاه های ذیربط قرار گیرد و اقدامات بعدی در این زمینه انجام شود..

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در نشست شورای فنی استان با تاکید بر این نکته افزود: 35 درصد از ساختمان های عمومی و اداری استان فرسوده هستند و استحکام لازم در برابر مخاطره های طبیعی و غیر طبیعی را ندارند که این موضوع نباید مورد بی توجهی واقع شود.
عزیز فیلی تاکید کرد: شهرداری های استان مرکزی وظیفه دارند نسبت به شناسایی بناهای اداری و عمومی نقاط مختلف از جمله بیمارستان ها، مدارس، مهدهای کودک و نهادهای دولتی اقدام و مسئولان را مکلف به بازسازی و بهسازی این بناها کنند ، همچنین تا قبل از بازسازی و بهسازی بناهای فرسوده شهرداری ها باید با نصب تابلو و بنر نسبت به آشکارسازی بناهای حادثه خیز اقدام کنند.
وی ادامه داد: حادثه ساختمان پلاسکو ، خسارت های جانی و مالی زیادی را به همراه داشت در صورتی که نظارت های گسترده و اعمال صحیح قانون می توانست از بروز این فاجعه پیشگیری نماید.
فیلی در خصوص ساماندهی مهندسان مجری ساختمان در استان مرکزی و اعتراض های روزهای اخیر نسبت به این موضوع گفت: سال گذشته بر اساس حکم دیوان عدالت اداری به شهرداری ها ابلاغ شد که در زمان صدور پروانه ساختمان الزامی بر حضور مجریان نیست اما در زمان اجرا بر اساس نیاز ساختمان که به تایید نظام مهندسی می رسد، شهرداری مکلف است که نام مجری ذیصلاح را در پروانه ساخت قید کند.
معاون عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: شیوه نامه رسیدگی به امور این قشر تهیه و پس از تایید استاندار مرکزی به وزیر راه شهرسازی ارسال شد و این وزارتخانه نیز باید شیوه نامه های سراسر کشور را دریافت و یک شیوه نامه کلی را برای رعایت همه الزامات قانونی به سازمان های نظام مهندسی و اداره کل راه شهرسازی استان ها ارائه کنند.
وی متذکر شد: تا ابلاغ شیوه نامه کلی از سوی وزارت راه وشهرسازی یک کمیته تخصصی با حضور نمایندگان اداره کل راه شهرسازی، سازمان نظام مهندسی، سازمان برنامه و بودجه و استانداری مرکزی برای رسیدگی به مشکلات مهندسان مجری تشکیل می شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =