حالا که کمیته استیناف فدراسیون فوتبال حکم نهایی پرونده راه آهن و پیکان را صادر کرد،‌ بهتر است از سرنوشت مارتین موتومبا آگاه شوید.

 

سایت برنامه 90 نوشت: مارتین موتومبا سر از سوئد و البته این بار لیگ دسته دو سوئد درآورده است. یک باشگاه با یک نام طولانی. آی اف بروم ماپوجکارنا نام این باشگاه لیگ دویی سوئد است که قرار است ماهی ۲۵۰۰ یورو به وی بدهد. در حالیکه نزدیک بود امیرقلعه نویی این بازیکن را ۲۵۰ هزار دلار برای یک سال به خدمت بگیرد و حتی تا پای قرارداد هم پیش رفته است اما چون ملوان سرباز زیاد دارد موتومبا را نگرفته است.

اطلاعات موتومبا و باشگاه جدید او را می بینید که همین الان در رده ۱۵ جدول است. اگر بر فرض مثلا لیگ دو سوئد ۹ ماه طول بکشد آن وقت فقط برای موتومبا ۲۲۵۰۰ یورو می پردازند در حالیکه در ایران دلالان ارقام نجومی را به باشگاههای ایرانی تحمیل می کنند.

اما نکته جالب تر خبری است که یک سایت ترکیه ای درباره موتومبا و تقریبا همزمان با همان نامه ای که سازمان لیگ به استناد آن راه آهن را لیگ یکی نگاه داشت،‌منتشر کرده است.

این سایت ترکیه ای اعلام کرده موتومبا تیمش یعنی اردو اسپورت رارها کرده و به همین دلیل باشگاه اردو اسپورت از این بازیکن به فیفا شکایت کرده است تا بتواند حق و حقوقش را بگیرد. ترجمه این سایت ترکی را بخوانید:

هفته گذشته، ضیاء دوغان مربی تیم اردو اسپورت پس از اینکه موتومبا بازیکن اوگاندایی تیم را بدون اجازه باشگاه ترک کرده قرار دادش را با این بازیکن به صورت یک طرفه لغو کرد.

مدیر بخش اداری باشگاه در گفت و گو با این سایت اعلام کرده که موتومبا از کشور (ترکیه) فرار کرده است و باشگاه به همین دلیل و با اسنادی که دارد به خاطرسرباز زدن موتومبا از مسئولیت هایی که در باشگاه داشته به فیفا شکایت کرده است و از طریق بخش حقوقی به شدت پیگیر این ماجراست. به این ترتیب باشگاه اردو اسپورت قراردادش را به صورت یک طرفه با موتومبا فسخ کرده است چرا که بدون اجازه باشگاه، ترکیه را ترک کرده است و ما هیچ پولی به وی پرداخت نمی کنیم و از طریق فیفا پیگیر هستیم.»

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =