سرمربی نفت تهران گفت: مظلومی لیاقتش را داشت و سرمربی استقلال شد!

خبرگزاری خبرآنلاین - سعید اکبری
علیرضا منصوریان جزو اولین منتقدان مراسم بهترین های سال فوتبال ایران بود. حرف های او باعث شد تا حسین فرکی در مصاحبه ای خطاب به او بگوید: «یک روز شما هم بهترین خواهید شد.» سرمربی نفت که گویا کمی از این حرف دلخور شده در گفت و گو با خبرورزشی توضیحاتی می دهد.
آقای منصوریان از بازی هفته اول تان مقابل تراکتورسازی شروع کنیم. این بازی ناخودآگاه همه را به یاد آخرین بازی فصل قبل می اندازد و آن اتفاقاتی که افتاد...
اتفاقات آن بازی برای ما تمام شد و رفت. مربوط به گذشته بود. الان تنها چیزی که از آن مسابقه به یاد من مانده، همان میهمان نوازی تبریزی هاست. جدا از رقابتی که با آذری ها برای قهرمانی داشتیم، انصافا از ما میهمان نوازی فوق العاده ای کردند؛ چه قبل و چه بعد از بازی. در زمین هم که دو تیم فیرپلی بازی کردند و تا لحظه آخر جنگیدند.
البته بعدها گفتید اگر آن اتفاق نمی افتاد شانس قهرمانی تیم شما زیاد بود.
آن دیگر جزو اتفاقات جانبی بازی بود که برای ما تمام شد. هر دو تیم تا لحظه آخر جنگیدند. شاید اگر همه چیز عادی پیش می رفت، بازی به نفع ما می شد و می توانستیم قهرمان شویم چون تراکتورسازی می خواست برنده شود و ما با استفاده از ضد حمله ها می توانستیم گل بزنیم. حالا سرنوشت این بوده که دوباره ما در اولین و آخرین بازی فصل مقابل هم قرار خواهیم گرفت. در آن بازی دو تیم جنگیدند و مسابقه قشنگ بود امیدوارم امسال هم همینطور شود.
تیم نفت فصل گذشته عملکرد خوبی داشت. حالا خیلی ها دوست دارند نفت امسال را ببینند. البته نفرات جذب شده نشان می دهد تیم خوبی بسته اید.
ما 5 بازیکن خوب را از دست دادیم و 5 بازیکن خوب هم جذب کردیم. سال گذشته در نفت تهران دست به جوانگرایی زدیم و در کنارشان به باتجربه ها هم میدان دادیم که همان جوان ها با تجربه شدند. امسال هم یک بازه زمانی را فقط صرف هماهنگی بازیکنان کردیم. خواستیم تا تیم شکل بگیرد. در طول مسابقات هم با صبر و حوصله بازیکنان جوان را وارد ترکیب می کنیم. ساختار نفت تهران در حمله و دفاع تغییری نکرده است و تاکتیک ما همانی است که فصل گذشته استفاده کردیم. من فکر می کنم امسال رقابت ها قشنگ تر خواهد شد. پیش بینی می کنم یک سال زیبای فوتبالی داشته باشیم.
نفت فصل قبل بسیار فشرده کار کرد. امسال هم بازی های شما بسیار فشرده است. باید در پلی آف لیگ قهرمانان بازی کنید. از سویی در فصل جدید لیگ قهرمانان هم حضور خواهید داشت. کلا بازی های نفت بسیار فشرده است.
بله، ما امسال باید در 4 جبهه بجنگیم. اول پلی آف لیگ قهرمانان که مقابل الاهلی است. بازی های سختی مقابل این تیم داریم، مخصوصا اینکه بازی برگشت ما در روز 25شهریور در امارات و در یک هوای گرم و شرجی خواهد بود. بازی رفت را هم که 4 شهریور در آزادی برگزار می کنیم. پس اولین هدف ما رسیدن به جمع 4 تیم برتر آسیاست. هدف دوم ما حضور موفق در لیگ است. قطعا جام حذفی را هم سفت می گیریم. هدف چهارم هم حضور موفق در لیگ قهرمانان فصل جدید است. ما نمی خواهیم با رویا زندگی کنیم بلکه به دنبال واقعیت هستیم. واقعیت هم تلاش و ممارست ما درون زمین است. نفت تیم کم تماشاچی است به خاطر همین باید در زمین...
اتفاقا بحث بعدی ما همین بود. اینکه استقلالی ها امسال دوست داشتند شما بیائید و حالا که نیامدید، قطعا مثل فصل قبل حامی تان خواهند بود.
درباره استقلال اتفاقا می خواستم حرف بزنم. ببینید بهترین دوستان من در کادر فنی این تیم حضور دارند. باید به این کادر احترام گذاشت. آنها قابل احترام هستند. باید طبق اصول حرفه ای از آنها حمایت کرد. من هم مثل هوداران از این کادر فنی و همینطور استقلال حمایت می کنم. معتقدم نباید دست انداز و تپه برای آنها درست کرد. قطعا هرکس لیاقتش را داشته باشد، خدا به او شانس می دهد روی نیمکت استقلال بنشیند. خدا این شانس را به مظلومی داد چون لیاقتش را قطعا داشت. همه باید در مسیر پیشرفت استقلال، پشت سر مظلومی باشند. اصول حرفه ای این است که از او حمایت شود. من مطمئنم که استقلالی ها و حتی پرسپولیسی ها مثل سال قبل دوباره در لیگ قهرمانان آسیا حامی نفت تهران خواهند بود و کمک می کنند تا ما بتوانیم به عنوان نماینده ایران در آسیا موفق باشیم. زمان زیادی پیش روی من است و امیدوارم یک روز لیاقتش را داشته باشم تا به هواداران استقلال و این باشگاه خدمت کنم.
نگران نیستید که نفت تهران امسال از خستگی ضربه بخورد؟

برنامه لیگ را من از دوستان سازمان لیگ گرفتم. واقعا بازی ها فشرده است. برای باشگاههایی که در لیگ قهرمانان حضور دارند، مسابقات بسیار فشرده تر خواهد بود. امیدوارم که مسولان برنامه ها را عوض نکنند چون ما داریم پلن یک سال را می کشیم. نفت امسال دنبال دو هدف است. هم منافع نفت و هم منافع ملی چون می خواهیم در آسیا موفق باشیم.
فکر می کنید نفت تهران امسال چند بازیکن به تیم ملی معرفی کند؟
ما که سه بازیکن ثابت در تیم ملی خواهیم داشت. انشالله دو بازیکن جدید هم به کارلوس کروش می دهیم که روی هم 5 بازیکن می شود.
درباره مراسم بهترین های ایران حرف بزنیم. شما جزو کسانی بودید که بعد از انتخاب بهترین ها اعتراض کردید.
من به هیچ وجه روی صحبتم با حسین آقا یا یحیی گل محمدی نبود. نفت تهران فصل گذشته بیشترین تلاشش را در لیگ برتر کرد. ما در قهرمانی سپاهان و ذوب آهن تاثیر داشتیم. من بعد از فینال حذفی به یحیی تبریک گفتم. در لیگ هم سپاهان با بازی جوانمردانه ما قهرمان لیگ برتر شد. اتفاقا در مراسم وقتی حسین آقا بهترین شد به او تبریک گفتم. می خواستم یحیی را هم ببینم و بغل کنم ولی او را پیدا نکردم. من اصلا به انتخاب اشخاص انتقادی ندارم، بلکه انتقادم به خاطر نحوه انتخاب ها بود و ایراد گرفتم.
انتقاد شما دقیقا به چه چیزی است؟
ببیند آیا بهترین گلزن لیگ، بهترین مهاجم لیگ نیست؟ من اصلا روی حدادی فر بهترین بازیکن فصل بحثی ندارم چون او لیاقتش را داشت ولی آیا بهترین بازیکن نباید جزو بهترین هافبک ها باشد؟ چطور حدادی فر بین هافبک های منتخب لیگ نبود؟ یا چرا مبعلی در لیست جایی نداشت؟ وحید امیری نباید در لیست بهترین ها قرار می گرفت؟ تمام حرف من این بود که باید شایسته سالاری شود. اینکه ما بخواهیم دل همه را دست بیاوریم، در واقع خیلی ها را با خودمان دشمن می کنیم. من دیدم که حسین آقا فرکی مصاحبه ای کرده و گفته یک روز تو هم بهترین می شوی، یعنی من. من اصلا بحثم روی حسین آقا نیست. سپاهان با فیرپلی نفت تهران قهرمان لیگ شد. ما از فوتبال پاک حمایت کردیم. فوتبال پاک نفت تهران باعث شد تا ما قهرمان نشویم و تیمی در شهر دیگر جام را به دست بیاورد. تیم ما بهترین تیم بود. وگرنه من اصلا روی اشخاص بحثی نداریم و برایم مهم نیست.
با انتقادهایی که از مهدی تاج داشتید، فکر نمی کنید شاید سازمان لیگ در فصل جدید با شما نامهربان باشد؟ چون به هر حال همیشه درباره مسایل داوری هم بحث هست.
من یک چیزی بگویم. ما از حق دفاع می کنیم. از این هدفی هم که داریم، عقب نشینی نخواهیم کرد. دیگر همه چیز را به وجدان مسئولان سازمان لیگ واگذار می کنیم اما همین جا می گویم اگر در مسیر لیگ احساس کنیم که با ما نامهربان هستند، قطعا سکوت نمی کنیم. اگر ببینیم دارند به ما آسیب می رسانند همانطور که تا الان حرف حق را زده ایم دوباره می زنیم.

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =