۰ نفر
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

معاون مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: با ورود 10 شناور ساخته شده در کره جنوبی ظرفیت ناوگان ملی به میزان 50 درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از شبکه اطلاع رسانی مستقل جامعه دریایی، احمد شهباز بیگی با بررسی شرایط کشتیرانی در سه دوره زمانی قبل، حین و بعد از تحریم ها اظهار داشت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از منحصر به فرد ترین شرکت های ایرانی است زیرا این شرکت جزو معدود بنگاه های اقتصادی است که مراودات مالی و بازرگانی آن بین المللی است، فلذا بصورت مستقیم متاثر از شرایط اقتصاد جهانی است .

وی با اشاره به اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در زمان قبل از تحریم ها وضعیتی عادی توام با رقابت بین المللی را تجربه می کرد، گفت: این شرکت در زمان تحریم به علت عدم حضور شرکت های خارجی در بنادر کشور و با وجود تحریم های ظالمانه و غیر منطقی با انجام وظیفه خود به عنوان ناوگان ملی شرایط مالی خوبی را در برخی مقاطع پشت سر گذاشت.

به گفته وی کشتیرانی با ورود به دوره سوم که با رفع تحریم ها و گشایش های حاصل شده به وجود آمد، بار دیگر وارد فضای رقابتی با سایر خطوط کشتیرانی شد.

معاون مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حاشیه سود مناسب این شرکت در زمان بحران در حمل و نقل دریایی را یکی از نقاط قوت ناوگان ملی عنوان کرد و افزود: اگر قرار باشد با نگاه قیاسی نسبت به شرکت های بین المللی، عملکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را بررسی کنیم ، شاهد کسب سود مناسب و مطلوب در شرایطی که شرکت های بزرگ کشتیرانی در مواجه با زیان های هنگفت در سطح جهان بوده اند، هستیم.

شهباز بیگی با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط رقابتی و رکود در صنعت حمل و نقل در سالهای 94 و 95 ، عملکرد مطلوبی داشته است، اظهار کرد: این شرکت در 6 ماه نخست سال جاری با توجه به اطلاعات حسابرسی نشده ناشی از عملکرد شرکت های گروه، رشد 30 الی 45 درصدی در عملکرد را پشت سرگذاشته است که نوید بخش سود دهی در سال مالی جاری است.
وی دوران پسابرجام را فرصتی مناسب برای اجرای طرح های توسعه ای برای کشتیرانی عنوان کرد و گفت: در دوران تحریم ها به علت محدودیت های بوجود آمده متاسفانه ناوگان ملی نتوانست توسعه و نوسازی را در تراز شرکت های بین المللی انجام دهد لذا در شرایط فعلی در صدد اجرای این مهم است.

شهباز بیگی سپس به ورود 10 فروند کشتی های سفارش داده شده به شرکت هیوندایی در سال 2018 اشاره کرد و افزود: با ورود این 10 فروند شناور ظرفیت ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به میزان 50 درصد افزایش خواهد یافت.

وی تاکید داشت: روند قیمت سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بازار سهام طی دو سال اخیر نشانگر عدم تبعیت از فضای هیجانی در بازار سرمایه بوده است که همواره روندی با ثبات در پی داشته است و امید می رود با اجرای طرح های توسعه ای، منافع سهامداران بیش از پیش تامین و سهام کشتیرانی همواره در زمره سهام ارزشمند و جذاب در بازار بورس اوراق بهادار باشد.

معاون مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای طرح توسعه ناوگان از بانک های کره جنوبی و چین به صورت فاینانس استفاده خواهیم کرد ادامه داد : با توجه به ایجاد خط اعتباری هشت میلیارد یورویی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی و همچنین خط اعتباری دیگری در چین ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در قالب این دو خط برای حمایت از طرح های توسعه ناوگان ملی اعلام آمادگی کرده است . 

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    0 1
    یعنی ناوگان ملی کلا 20 تا کشتی بود چه اقتصاد قدرتمندی
  • peyman CN ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    1 0
    دوست عزیز.ایشان گفتند ظرفیت دو برابر شده نه تعداد. حدود صد فروند کشتی داریم ولی کشتیهای جدید با ظرفیت حمل بیشتری وارد سیستم کشتیرانی میشن.