به دنبال انتشار یک خبر درباره مصدومان حادثه هرمزگان، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این اطلاعیه آمده است: «روز شنبه 22 مهرماه امسال در خبری که در برخی رسانه‌ها منتشر شد، به نقل از دانش آموز مصدوم هرمزگانی خانم «محدثه شب راه» این ادعا مطرح شده بود که آموزش و پرورش از رسیدگی به وضعیت وی و خانواده‌اش غفلت کرده و آنها را با مشکلات روحی و مالی تنها گذاشته است. در این ارتباط مرکز روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش پیگیریهای دقیقی انجام داد که نتایج این پیگیریها را در ادامه مشاهده می کنید:

در حادثه واژگونی اتوبوس حامل دختران دانش آموز هرمزگانی در داراب از همان ساعات اولیه اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان به همراه معاونین بصورت میدانی در محل حادثه حاضر شده‌اند و از نزدیک روند حادثه و درمان مصدومان را پیگیری کردند.

درخصوص دانش آموز "محدثه شب راه" بعد از خدمات درمانی و پزشکی اولیه با تشخیص تیم مجرب پزشکی حاضر در بیمارستان داراب، جهت ادامه روند درمان فوری به وسیله بالگرد به بیمارستان فوق تخصصی سوانح شهید رجایی شیراز اعزام شد.

در این راستا، جهت انجام خدمات رفاهی به خانواده و همراهان بیمار فوق الذکر، خوابگاه شهید فهمیده سازمان دانش آموزی شیراز به منظور اسکان شبانه روزی همراه با پذیرایی کامل و سرویس ایاب و ذهاب، بصورت رایگان به تعداد 76 نفر روزانه، با وجود 4 نفر بیمار اختصاص داده شده است.

از زمان پذیرش این دانش آموز عزیز و دیگر مصدومان حادثه تاکنون، تیم‌های سه و چهار نفره شامل یک راننده به همراه کارشناسان ستادی آموزش و پرورش هرمزگان هر تیم به مدت یک هفته و یک دستگاه وسیله نقلیه سواری جهت بررسی وضعیت روند درمان این دانش آموزان در سطح بیمارستان و شهرستان شیراز و ارائه خدمات رفاهی برای همراهان بصورت شبانه روزی مستقر شدند.

با توجه به وضعیت جسمانی و ادامه روند درمان بعد از ترخیص از بیمارستان، دانش آموز «محدثه شب راه» و همراهان در هتل آراد شیراز در میدان اطلسی مستقر هستند که پرستار خصوصی به صورت روزانه جهت تزریقات و پانسمان در خدمت ایشان بوده و همچنین یک دستگاه ویلچر به وی اهداء شده و علاوه بر آن ، راننده شاغل در آموزش وپرورش میناب با یک دستگاه سواری جهت ایاب و ذهاب و همچنین تهیه ملزومات مورد نیاز و پذیرایی به صورت رایگان در اختیار ایشان می‌باشد.

با توجه به اینکه خانواده دانش آموز «محدثه شبراه» در وضعیت مالی مناسبی نمی‌باشند، یک دستگاه سوئیت با تجهیزات و امکانات و وسایل اولیه زندگی، شامل(اتاق، سرویس بهداشتی،2 تخته فرش، تلویزیون، میزتلویزیون و... با دستور و پیگیری مدیرکل استان هرمزگان درشهرستان میناب در حال ساخت می‌باشد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش وپرورش شهرستان میناب و همچنین تیم اداره رفاه و تعاون اداره کل آموزش و پرورش استان به جهت حساسیت موضوع و ارائه خدمات مطلوب درمانی به مصدومان، شخصاً پیگیر وضعیت این عزیزان بودند و همچنان با حضور متناوب در شیراز از نزدیک روند پیگیری درمان و رفاه این عزیزان را دنبال می‌کنند.

ضمناً مدیر کل آموزش وپرورش هرمزگان، نمایندگان محترم مردم میناب و بندرعباس در مجلس شورای اسلامی،امام جمعه میناب ، فرماندار شهرستان ، قائم مقام وزیر بهداشت جناب آقای دکتر حریرچی، رئیس هلال احمر، مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس و همکارانشان بطور مستمر از مصدومان این حادثه در شیراز عیادت و در جریان روند درمان این عزیزان قرار گرفتند.

لازم به ذکر است اداره کل آموزش وپرورش، علیرغم انجام خدمات یاد شده همچنان در حال ارائه خدمت رسانی به مصدومان این حادثه و دانش آموز فوق الذکر می‌باشد که از اهم آن می‌توان به خدمات ارائه شده به دانش آموز محدثه شب راه به شرح ذیل اشاره کرد.

کارت هدیه،500 هزارتومان

کارت هدیه 300 هزارتومانی

نقد 1 میلیون تومان

پیش پرداخت هتل 1 میلیون تومان

هزینه پرستار، روزانه 70 هزارتومان

خرید مایحتاج، روزانه (میوه، تنقلات..) جهت بیمار و همراه بیمار

مبلغ 2 میلیون تومان توسط تعاون اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان

مبلغ 100 میلیون تومان بابت قطع عضو توسط بیمه حوادث اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان

مبلغ 5 میلیون تومان به صورت نقدی توسط دستگاه نظارتی (توسط نماینده وزیر اطلاعات)

مبلغ 2 میلیون تومان توسط مدیر کل تعاون وزارت

گوشی موبایل به مبلغ 900 هزارتومان

اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین به منظور احقاق حقوق این عزیز،پرونده پزشکی قانونی وی را در اولویت پیگیری های خود قرار داده و آن را با حساسیت دنبال می‌ کند.

مرکز اطلاع رسانی و وروابط عمومی همچنین در تماس تلفنی با حسین خادمی پدر یکی دیگر از دانش آموزان حادثه دیده هرمزگانی از وضعیت رسیدگی به مصدمان این حادثه سوال کرد که وی در پاسخ با اشاره به حضور مداوم نمایندگانی از آموزش و پرورش در کنار مصدومین حادثه اتوبوس گفت: شرمنده خدمات بیش از انتظار آموزش و پرورش هستیم.

آقای خادمی همچنین اظهار داشت، از اولین روز سانحه واژگونی اتوبوس دانش آموزان در دهم شهریور ماه تا امروز، نمایندگانی از آموزش و پرورش همواره در کنار خانواده‌های مصدومان حضور داشتند.

وی افزود: علاوه بر پرداخت تمام هزینه‌های درمانی 4 دانش آموز مصدوم، هزینه های مربوط به اسکان ، ایاب و ذهاب و سایر هزینه‌های مربوطه به 70 نفر از همراهان مریض توسط آموزش و پرورش پرداخت شده است.

خادمی از ملاقات و عیادت مستمر نمایندگان آموزش و پرورش از دانش آموزان مصدوم خبر داد و افزود: حضور به موقع وزیرآموزش و پرورش در صحنه تصادف ، و در ادامه برخورد پدرانه مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان و سایر مسئولین مربوطه و همراهی آنان در کلیه مراحل درمانی در شیراز و تهران ما را مدیون و شرمنده آنها کرده است.

وی از فراهم شدن شرایط ادامه تحصیل فرزندش نیز خبرداد و تصریح کرد : اگرکسی بخواهد منکر زحمات فراوان آموزش و پرورش شود در پیشگاه خداوند مسئول خواهد بود، زیرا آموزش و پرورش جای هیچ سئوالی را در رسیدگی به دانش آموزان باقی نگذاشته است.

مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش در پایان از خبرنگاران عزیز و رسانه‌ها تقاضا دارد، قبل از انتشار اخبار از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کرده و در گزینش منابع خبری خود حساسیت بیشتری به خرج دهند تا از تزریق اضطراب و ایجاد فضای یاس و ناامیدی به بدنه جامعه جلوگیری کنند».

42238

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =