محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان دومین مخالف وزیر پیشنهادی وزیر امور خارجه سخنرانی کرد.


محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دومین مخالفی بود که پشت تریبون رفت و با انتقاد از بی توجهی به بحث دیپلماسی اقتصادی در دوره اول وزارت ظریف، گفت: من موضوع دیپلماسی اقتصادی را از دوران وزارت آقای صالحی در دولت قبل مطرح کرده ام. در این مورد با آقای ظریف اختلاف نظری در اجرای ساختاری این موضوع دارم. ایشان گفتند من نمی توانم به این موضوع ورود کنم و خلا هایی وجود دارد. اما امروز در برنامه ای که ارائه داده اند در پیشنهاداتشان به این موضوع هم اهتمام داشته اند.
وی گفت: ما باید این مبانی را به عنوان اساس نامه در نظر بگیریم تا اگر وزیر تغییر کرد برنامه تغییر نکند. ما بايد اساسنامه وزرات امور خارجه را به مفهوم نهادينه شدن اصلاح كنيم.
پورابراهیمی گفت: سفرا هم باید از این موضوع مطلع باشند. بعضا پیش آمده سفرای ما از این موضوعات بی خبر هستند. تمامي سفراي ما در خارج كشور يا امنيتي هستند و يا سياسي و تنها چيزي كه نيستن اقتصادي است
وی با بیان اینکه امروز جنگ ما جنگ اقتصادي است، خاطرنشان کرد: کمیسیون اقتصادی در کنار وزارت امور خارجه است. با این برنامه های خوب اگر ما ساختار را عملیاتی نکنیم نمیتوانیم چیزی که در دوره های گذشته بر دیپلماسی خارجی رفته است را اصلاح کنیم. سفرای ما ضعف بعد اقتصادی دارند. تاکنون رویکردشان بیشتر امنیتی بوده است. اگر آقای ظریف در ساختار اصلاحات را انجام دهند، من هم به ایشان رای موافق می دهم.


49312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    1 1
    سفیر باید سیاسی باشد. می تواند در سفارتخانه معاونت اقتصادی ایجاد کند اما خودش نباید اقتصادی باشد وگرنه می شود ترامپ.