مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی در نشست مشترک سازمان های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی به مناسبت هفته ملی پدافند غیر عامل در سالن اجتماعات اداره پست استان مرکزی بیان کرد: دستگاه های اجرایی استان در راستای مقابله با تهدیدهای احتمالی و نیز پیشیگیری از بروز بحران هم افزایی و مشارکت فعالانه را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرآنلاین، مجید عسگری افزود: آموزش در حوزه پدافند غیرعامل با همکاری دستگاه های اجرایی منجر به کاهش آسیب و افزیش ضریب امنیت در مواقع بحران می شود.
وی اظهار کرد: ارائه آموزش های عمومی قبل از حادثه به شهروندان و همچنین آموزش های تخصصی به مسئولان یکی از اهدافی است در روند پیگیری حوزه پدافند غیرعامل دنبال می شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: با رعایت تمامی مولفه های پدافند غیرعامل، کشور در مقابل هرگونه تهدید بیمه می شود.
وی با تاکید بر اینکه، تهدید در تعدادی از بخش ها و حوزه های استانی وجود دارد، گفت: برخی تهدیدها به مرحله اقدام رسیده و این امر نیازمند آشکارسازی اهداف لازم در بین مردم به ویژه مسئولان است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی با انتقاد از ضعف آموزشی در این حوزه گفت: آموزش باید مفاهیم کلی، تخصصی و بخشی را در برگرفته و با سطح بندی آموزشی به اهداف مورد نظر دست یافت.
عسگری افزود: استفاده از ظرفیت سایبری در خارج از مجموعه اداری کمک قابل توجهی به مصون ماندن از برخی تهدیدات باج افزاری و بدافزاری است.
مدیرکل پست استان مرکزی نیز گفت: آی سی تی به عنوان زیرساخت مهم کشور، پیشران توسعه اقتصادی محسوب می شود که اهمیت آن در حوزه پدافند غیرعامل انکار ناپذیر است.
محمدعلی چراغی افزود: با تقویت آی سی تی و فناوری اطلاعات باید از فرصت ها بیشتر استفاده و با تهدیدها نیز با توجه به شرایط زمانی و مکانی مقابله کرد.
مدیرکل پست استان مرکزی گفت: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروهای سازمانی، صنایع و مردم نقش موثری در کاهش خسارت برعهده دارند.
چراغی افزود: در گذشته نگاه به پدافند غیرعامل منحصر به مباحث فیزیکی و آسیب به تجهیزات و تاسیسات بود اما امروز نگرش به پدافند غیرعامل به تهدید در چهار حوزه سایبری، زیستی، پرتوی و شیمیایی است.
در پایان این نشست همچنین از تمبر پدافند غیرعامل در پست استان مرکزی رونمایی شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =