۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۳

بحث تسهیلات رونق تولید در کشور مورد تاکید دولت است و مقرر است در هفته های آینده تسهیلات رونق تولید با 15درصد پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حسین پیرموذن در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد گفت: این بخشنامه در هفته های اینده به استان ها ابلاغ می شود و ضروری است بانک های عامل در پرداخت تسهیلات به واحد های تولیدی مساعت کنند .

پیرموذن اضافه کرد: با اجرای این مصوبه شاهد رونق تولید در واحد های تولیدی خواهیم بود.

وی بیان کرد: در بخشنامه جدید نوع سپرده و نرخ سپرده برای مشتریان اعلام خواهد شد و به نظر می‌رسد در دولت دوازدهم تصمیم جدی بر این است تا در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال زمینه حمایت بیشتر از صاحبان واحدهای تولیدی فراهم آید.

رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل به محدود بودن پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی دراین استان در پنج ماه امسال اشاره کرد و گفت: پرداخت چهار مورد تسهیلات در پنج ماهه امسال از سوی بانک ‌های عامل استان قابل قبول و پذیرفتنی نیست و امید است این روند در نیمه دوم سال سرعت بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید اعم از سرمایه در گردش و طرح‌هایی با پیشرفت 60 درصد به هیچ‌وجه قابل قبول نیست، گفت: باید با کار شبانه‌روزی و بروز کردن سایت بهین‌یاب و تشویق و ترغیب سامانه بانکی به پرداخت تسهیلات و تشکیل پرونده زمینه پرداخت تسهیلات با نرخ سود مصوب و جدید انجام شود.

عضو هیأت رئیسه اتاق ایران یادآور شد: به هیچ‌وجه در پرداخت این تسهیلات منابع و مصارف استان در نظر گرفته نمی‌َشود بلکه قرار شده از منابع خاص این طرح‌ها مورد حمایت جدی قرار گیرند.
پیرموذن از بانک ها خواست در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی مصصم بوده و از سخت گیری های بی مورد بپرهیزند.

تاکنون در استان اردبیل 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفته اند که از این تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =