تاریخ‌نگاری سالن رسانه‌های سینمایی در جشنواره فجر

ایسنا نوشت: بعد از ۲۵ سال از اختصاص سالنی مخصوص رسانه‌ها در جشنواره فیلم فجر، بار دیگر رسانه‌ها صاحب یک سینمای اختصاصی در این رویداد سینمایی شدند.

پردیس سینمایی ملت، امسال میزبان اهالی رسانه در جشنواره فیلم فجر خواهد شد.

اولین بار در دوره یازدهم، یک سالن سینمایی به نویسندگان سینمایی مطبوعات‌، رسانه‌ها و دست‌اندرکاران فیلم‌ها اختصاص پیدا کرد؛ سینما شهر قصه که بعدها بعد از آتش‌سوزی به خاطره تبدیل شد، میزبان آن‌ها بود.

پیش از آن نیز در دوره سوم ردیفی در سینما صحرا به اهالی رسانه‌ها اختصاص پیدا کرده بود و جلسات پرسش و پاسخ نیز در دوره‌هایی برگزار می‌شد. از جمله دوره هشتم که این نشست‌ها با اجرای عبدالله اسفندیاری در مرکز آموزش فیلم‌سازی برپا می‌شد.

دوره دوازده و سیزده، سینما قدس میزبان رسانه‌ها بود و از دوره چهاردهم تا شانزدهم این میزبانی به سینما فلسطین رسید.

در دوره هفدهم سینمای رسانه‌ها بار دیگر به سینما قدس رفت و در دوره هجدهم سینما استقلال میزبان اهالی رسانه شد.

در دوره نوزدهم بار دیگر سینما استقلال برای رسانه‌ها در نظر گرفته شد؛ از این دوره که کامران ملکی مدیریت روابط عمومی جشنواره را برعهده داشت، سینما تنها در اختیار رسانه‌های گروهی قرار گرفت. پیش از این داوران جنبی در کنار اهالی رسانه حضور داشتند.

در دوره بیستم رسانه‌ها به سالن حجاب رفت و در دوره بیست و یکم و بیست و دوم بار دیگر به سینما استقلال بازگشتند.

در دوره بیست و سوم و بیست و چهارم سینما صحرا میزبان رسانه‌ها شد.

در دوره بیست و پنجم سینمای رسانه‌ها به فلسطین منتقل شد و حبیب ایل‌بیگی مدیر روابط عمومی آن دوره، نمایش آثار خارجی، مستند و تکرار برخی فیلم‌ها را در سالن‌های دو و سه این سینما فراهم کرد.

در دوره ۲۶ بار دیگر سینما صحرا میزبان رسانه‌ها شد که از این دوره کارت خبرنگاران دارای بارکد شد و امکان آمار حضور و غیاب آن‌ها فراهم شد.

در دوره ۲۷ سینما فلسطین بار دیگر به رسانه‌ها اختصاص پیدا کرد که تا امروز آخرین سالی بود که یک سینما میزبان اهالی رسانه بوده است.

جشنواره فیلم فجر از دوره ۲۸ به برج میلاد منتقل شد و این مرکز همایش‌ها به عنوان کاخ جشنواره میزبان اهالی رسانه در کنار جمعی از سینماگران و افراد دیگر شد که تا دوره ۳۵ ادامه پیدا کرد.

با اعلام پردیس سینمایی ملت به عنوان سینمای رسانه‌ها در دوره آتی جشنواره فیلم فجر، بار دیگر پس از هشت سال رسانه‌ها به صورت مستقل به تماشای آثار جشنواره دوره سی و ششم خواهند نشست.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =